Rullekvalitet på bådtrailer??

Hej med jer.

Jeg overvejer at købe en bådtrailer. den skal bruges til en 14 fods damjolle i glasfiber og med en indenbordsmotor, altså ikke vildt tungt, men dog mere end en gymmibåd :-)

Jeg vil gerne have en bådtrailer uden bremser, da det vægtmæssigt er OK og forbi man sparer at skulle vedligeholde både bremserne og træktøj. Men for at få bedst kapacitet gerne med en høj totslvægt / laste evne..

Umiddelbart er der ist 3 forskellige trailer muligheder, nemlig Variant, Brenderup og Neptun.

Jeg har en alm Variant traielr jeg er ganske godt tilfreds med, hvilket tæller positivt, men har hørt at deres standard kølruller er for dårlige..

Er der nogen her på sden der har erfaringer / kendskab til godt og skidt om de tre fabrikater, evt har anbefalinger osv....

 

MVH Njord

 

 


MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vær OBS på at din bil ikke må trække lige så meget vægt efter sig, når det er en anhænger uden bremser, som når det er en med bremser.
Det vil være sur anus at købe en ny trailer, for bagefter at finde ud af du ej må køre med den efter din egen vogn.

Ang. kvalitet på rullerne, kan jeg ikke hjælpe dig.

 

Der findes nogen ekstra hårde kølruller.

Jeg har indtryk af at trailere generelt er bygget solidt, og at ruller og den slags holder godt - men hvis det bliver et problem, kan du jo skifte til hårde ruller, eller montere en ekstra rulle så der er flere ruller til at tage belastningen. Og iøvrigt sørge for, at båden er understøttet jævnt under hele båden, så det ikke er kun een rulle som bærer det meste af vægten.
Det er sikkert kun kølrullerne som evt. kan blive "fladmast" - specielt hvis rullerne er indstillet dårligt.

Jeg har selv en Galaxy trailer - Jeg har haft en del besvær med at få rullerne til at passe under vores egen båd - støtte-rullerne er ikke særligt fleksible. Men vores båd har også en usædvanlig bund, nærmest med en slags trimaran bund agter. Så en Galaxy trailer er måske OK til almindelige både.

Så inden du vælger trailer, skal du måske tjekke hvordan rullerne kan indstilles på den du nu bestemmer dig for at købe.

mvh A.


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis