Tagkonstruktion skrider

Min (øst)væg på laden hælder ud ad, efter et råd fra en person som burde have været kvalificeret, fastgjorde jeg hulbånd to steder - fra ydervæg til ydervæg - se billede-

Men forsøget på at begrænse skaden, har kun gjort det værre, remmen er nu trukket 6-7 cm ud fra væggen.
Hvad pokker gør jeg nu? 

 


 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skulle ikke have trukket det sammen igen, bare strammet båndene så det ikke skred yderligere.
Jeg havde samme problem med en bygning. jeg havde først bånd på.
Det holdte de i skak et stykke tid, men så begyndte vægen bare selv at bevæge sig ud af..
Så jeg havde to løsning forslag den gang under støtte taget og sætte væggen om eller køre bygningen over med gravmaskine. det blev så gravmaskinen der fik lov.
Rev du bygningen ned?

 

Eventuelt kan du støbe skrå støtte søjler på den udvendige side, meget brugt løsning i gamle dag det burde jo kunne stoppe væggen fra at vælte. Men så skal man jo gøre op med om man mener bygningen er det værd. For det er ikke gratis og gå igang med at lappe. Regnede selv renovering 160 m2 som blev fjernet og erstattet af 90 m2 moderne isoleret bygning.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Lad falde hvad ikke kan stå - ligner noget der er lappet på ad flere omgange med tømmer der ikke helt kunne nå og pandeplader er jo ikke ligefrem nogen arkitektonisk perle...

Jeg er glad for min lade 

Derfor er jeg primært interesseret i forslag der ikke går ud på at rive den ned.


 

Jeg er ikke sikker på at det er det rigtige sted, dit stålbånd er fastgjort.
Den runde bjælke det har fat i, kan jo "rulle" og så er du lige vidt.Og har den runde bjælke rigtig godt fat i spærene?
Du skal være sikke på at have fat i spærene, og der skal helst være forbindelse mellem alle spærfødderne, og ikke kun en gang imellem.
Altså det er spærfødderne, der skal holdes sammen.
Og så skal du være opmærksom på om vestvæggen ikke osse hælder mod øst, for så kan det helebegynde at vælte.


Venlig hilsen
Knud
Den runde bjælke sidder fast i spærrene og remmen.
Hvis den havde "rullet" havde den ikke rykket remmen/spærrene med ud.
Vestvæggen hælder ikke, endnu.

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis