Tagkonstruktion skrider

Min (øst)væg på laden hælder ud ad, efter et råd fra en person som burde have været kvalificeret, fastgjorde jeg hulbånd to steder - fra ydervæg til ydervæg - se billede-

Men forsøget på at begrænse skaden, har kun gjort det værre, remmen er nu trukket 6-7 cm ud fra væggen.
Hvad pokker gør jeg nu? 

 


 

Min (øst)væg på laden hælder ud ad, efter et råd... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Det ser ud til det i virkeligheden er din mur den er galt med. Selve tagkonstruktionen holder sig vel i den samme bredde som "altid" måske specielt hjulpet af dit trækbånd. Altså er det selve din facade mur der skrider for dig. Det ser ud til det er en enkeltstens mur med mange år pa bagen og udfra det vil jeg vurdere der nok ikke er lavet nogen egentlig sokkel, nok en række kampesten hvorpå der er muret en væg osv.

Så grundlæggende er det her problemet skal findes.

En måde kan være at du klodser tagkonstruktionen op i dne side hvor problemet er med soldater og at du fjerner den gamle mur og graver ud til sokkel og ovenpå denne bygger en ny mur. Hvis bygningen er med pudset facade kan du jo bygge den op i fx lecablokke og pudse den. Når muren er i færdig højde kan du igen sænke tagkonstruktionen ned på den nye mur og du har et godt hus igen!!

Er du ikke meget for at skulle mure i leca kan du ave en stolpekonstruktion i træ og beklæde denne med træ, hvis det føles mere overskueligt, men igen husk en ordentlig sokkel.

En nødløsning kan måske være at du graver huller i rummet og nestøber nogle stålbjælker der reelt kommer til at bære taget og at du så til disse bjælker (de skal helt op mod den udvendige mur, men i lod) fastgør di så muren med gevindstænger og nogle udvendige "mur ankre" / skiver eller hvad de nu hedder.. Du kender godt disse smede stykker sort stål der ofte ses på gavle af ældre bygninger..

Vælger du den sidste løsning skal du være forsigtig.. hellere stabilisere muren i den vinkel den har en trække den ind i lod... At trække den ind i lod kan resultere i den falder!!!

MVH Njord


MVH Njord

Du murer da bare op i mursten.. ingen problem, men måske du skal huske at have enten nogle murede indvendige ribber eller nogle nedstøbte stål støtter. Der er nogle krav til den slags belastningsmæssigt og en enkelt mur er ikke ret bred.....
Muren skal ikke stå ret længe... men den del vil jeg overlade til en fagmand at svare på :-)
Husk igen at soklen skal være i orden...


MVH Njord


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis