Gevindskære sæt defekt?

Hej

Har købt et pige til mini Gevindskære sæt fra VVS eksperten
Da jeg skal ha skåret gevind i nogle 3/8" og 1/2"

Tror imidlertid sættet er defekt, 3/8" ka jeg slet ikk få ordentlig gang i, samt færdige nippelrør kan ikke skrues i så mistænker et af skærene er fejlmonteret?

1/2" griber fint men kan kun lave ca. 2 vendinger resten af vendingerne bliver rykket i stykker og er ubrugelig, der bliver brugt skære olie samt spåner knækket ved hver halv omgang


What to do?

Mvh
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Byt det, så du får noget der kan bruges

Hej.

Ja, sådan er det med gevindskæresæt. Her hænger pris og kvalitet meget nøje sammen.

De almindelige hobbysæt skærer konisk gevind, og som regel kan skære 12 - 15 mm gevind.

Jeg kan ikke sige hvad et godt sæt skal koste, men lever det du har tilbage med besked om at det ikke dur. Så ved de det da.

Og hvis de har noget andet at tilbyde, bliver du nok forskrækket over prisen.

Har selv måttet nøjes med et halvgodt, jeg fik købt på en auktion en gang, men det er da lykkedes at sætte en del rør sammen, men som du siger er gevindet ikke kønt at se på, men det har altid leveret tætte samlinger.

mvh


 varmetossen

Jeg har også prøvet et af de billige rørgevindsæt, total ubrugelig.

Jeg købte så et af bedre kvalitet, dog ikke af de helt dyre kendte mærker. (kan ikke finde det, så det laves nok ikke længere)
Det har skåren utrolig mange gevind, mest ½" og 3/4", gevindene bliver ganske fine.

Det er sådan et sæt her jeg har, 3/8" var tilkøb
(det er ikke mit, det er ikke til salg)

www.dba.dk/gevindskaeresaet-til-vandroer/id-1013029871/

Er ganske klar over det ikk er topmodellen, havde det bare været et knap så kønt men brugbart gevind ku jeg leve med det, men her snakker vi nærmest ikke eksisterende gevind så tænker bakkerne sidder skævt limet i fra fabrikken ?

Mvh

Bakkerne sidder ikke limet i men holdes fast af ringen med de 4 skruer.

Ville i første omgang tage sættet tilbage til sælger og spørge pænt om det er gevindet på alle deres nippelrør eller rørgevindsættet der ikke holder mål.   

Men forvent ikke de billige Kigøjsersæt er kvallivare, men de burde dog være til at lave brugbare "rynker" med.

Bruger selv et gammelt proff sæt der for 30 år siden kostede 5 gange så meget den gang som VVS-halløjets sæt koster i dag.   Og den gang var timelønnen ikke ret høj sammenlignet med i dag.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
disse er limet i også :/

men må hvis hellere pakke sættet og afsted mod sælger

sikkert fra harrald skrald. af det sæt du har med blå metal kasse.! til 289 kr.

Skrevet af Nygaard8600 på 18-03-2015 00:03
disse er limet i også :/

men må hvis hellere pakke sættet og afsted mod sælger

Jo ja. Det har jeg nu aldrig set før, men hvem ved hvad de Kigøjsere går og finder på. 

Har du fået noget der dutter. ???   

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis