thermostater på 1-strengs system

Håber der er en der kan hjælpe, vi har købt et hus med fjernvarme, og der sidder sådanne fætre på alle radiatore, hvad skal der til for at udskifte dem til thermostater, har prøvet at kigge rundt på nettet, men er bare blevet mere forvirret
Det er et 1-strengs system fra ca 73
Hilsen JAFunch

 

34 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
umiddelbart ligner det ikke en termostat men blot en ventil uden regulering, i så fald skal du have en ny ventil samt en termostat, men prøv da at inv. en vvs'er ud og få ham til at give et tilbud på noget moderne der HELT sikkert vil kunne tjene sig selv hjem..

Hej.

Du må lige prøve om det er muligt at pille den regulering af. Har set at der kan sidde en stift i ventilen og så kan der skaffes en termostat.

Og et PS: Hvorfor tror du det er etstrengsanlæg. Der er stort set ikke lavet etstrengsinstallationer efter 2. verdenskrig. Hvis der er et sted du kan se at en radiator har frem og retur til samme forsyningsrør vil jeg overgive mig og ikke før.

mvh


 varmetossen

Ej
Hvad blev løsningen på dette spørgsmål? Jeg har nøjagtig samme ventilhus, og vil også gerne have termostater.
Vh Anders

Vh Anders
Det tror jeg ikke findes..
Men som jeg ser det sløjfes vandet videre, samt op i radiatoren.
Så måske det kan løses med fittings og en almindelig radiatortermostat?

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis den er også sidder nedenunder og er en to delt ventil kan du ikke gøre noget andet en skifte radiatorer. Jeg har spurgt rigtig mange forskelige om det
Annonce
Skrevet af Klaus Lundstedt på 21-03-2015 21:33

Hej.

Du må lige prøve om det er muligt at pille den regulering af. Har set at der kan sidde en stift i ventilen og så kan der skaffes en termostat.

Og et PS: Hvorfor tror du det er etstrengsanlæg. Der er stort set ikke lavet etstrengsinstallationer efter 2. verdenskrig. Hvis der er et sted du kan se at en radiator har frem og retur til samme forsyningsrør vil jeg overgive mig og ikke før.

mvh

 

Høje gladsaxe højhusene blev bygget i 60'erne, og er med 1-streng system i 15-etagers blokke!

 


 

Hele den udstykning vi bor i er med 1-strengs anlæg, og det er fra 1973.

Vh Anders
Ja mit varmeanlæg fra engang 60'erne var også lavet som etstrengs.
Det er mit indtryk det var meget brugt, også i nyere anlæg..

Vi prøver igen, i morgen --
Som skrevet i original indlægget er vores hus fra 73, og der er kun en indgang ind i radiatoren. Er det ikke muligt at sætte thermostst på. Man kan ikke udskifte den del der går ind og åbner da det på vores type er et gevind man skruer ind. Og ikke en pal som på en thermostat. Har snakket med producenten.
Jeg har set, at man kan skifte ventilhuset ud med et andet, men har bare ikke haft tid til at indhente tilbud fra vvs'er på at få det skiftet.
Det jeg har set hedder Radiett Renovett

Vh Anders
Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis