thermostater på 1-strengs system

Håber der er en der kan hjælpe, vi har købt et hus med fjernvarme, og der sidder sådanne fætre på alle radiatore, hvad skal der til for at udskifte dem til thermostater, har prøvet at kigge rundt på nettet, men er bare blevet mere forvirret
Det er et 1-strengs system fra ca 73
Hilsen JAFunch

 

Håber der er en der kan hjælpe, vi har købt et hus... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er radiet renovett jeg har haft fat i, og de passer ikke til vores. De deler sig ikke i to i toppen.
ja men det er ikke en termostat men bare en ventil. har haft købt en men sendte den retur. brugte mange timer i tlf med imi og de havde fat i nogle svenskere. men det her er den enste producent der er tilbage af TA ventiler http://www.imi-hydronic.com/da/produkter-losninger/heimeier-thermostatic-control/termostater-og-radiatorventiler/ventilsystemer/radiett-renovett/
Men fjerner man ikke bare ventilen og sætter en termostat på? Når man køber ventilhus til to strengs anlæg synes jeg også de plejer at komme med en ventil, og så køber man selv en termostat af eget valg og påmonterer?
Jeg kan ikke se forskellen på den fra privatgrossisten og så den fra imi. De hedder begge renovett

Vh Anders
Hvis den virker vil det være fedt. Du må luge skrive herinde hvis det virker
Jeg har fået et tilbud fra vores lokale VVS'er, som vil montere IMI Heimeier TA Renovett ventilhuse og så TRV 300 termostater.
Vi har ikke fået udført arbejdet endnu, men antager blindt at det virker :-)

Vh Anders
Kan du ikke tage nogle før og efter billeder. For hvis det kan lade sig gøre hos andre kan det også hos os. Er meget nysgerrig. Hvornår skal i have det lavet ?
Pt. har vi bare et tilbud liggende, men vi mangler at høre hvornår de kan komme og lave det. Jeg skal nok lægge et billede op når det er lavet.
Ved du til gengæld hvilke rosetter der passer til til rør som kommer op ad gulvet?

Vh Anders
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis