thermostater på 1-strengs system

Håber der er en der kan hjælpe, vi har købt et hus med fjernvarme, og der sidder sådanne fætre på alle radiatore, hvad skal der til for at udskifte dem til thermostater, har prøvet at kigge rundt på nettet, men er bare blevet mere forvirret
Det er et 1-strengs system fra ca 73
Hilsen JAFunch

 

Håber der er en der kan hjælpe, vi har købt et hus... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej vi har desværre ingen rosetter på vores. Har ikke kunne finde nogle. Har fået atvide at man kan skære nogle til. Du må også godt lægge nogle billeder op inden de går i gang
Det er jo lige det jeg mangler, fantastisk. Kan du ikke skrive ned hvad tingene hedder. Det der må jeg selv kunne lave ?
Han kom til at montere den forkerte føler, så den korrekte ser sådan her ud :-)
Jeg har jo fået et fast tilbud, så jeg ved ikke om jeg får sådan en lang udspecificeret faktura hvor alle smådelene indgår. Men de må være relativt standard tænker jeg.
Ventilhuset hedder IMI Heimeier Renovett, og føleren TRV300.
Tilbuddet vi fik var 12.000 for 10 stk. Han var ca 4 timer om det. Der var også rør der skulle afkortes og sådan.
Ventilhuset er ikke et man lige finder i Harald Nyborg, dem jeg selv fandt kostede vejledende 1000 kr ca, men ved ikke om det var præcist denne model, men lignede en del.

 


Vh Anders
Kan godt finde thermostaten men ikke ventilerne da imi heimeier renovett ikke er en specifik ventil med en serie. Og har snakket med imi og de kunne ikke hjælpe mig. Kän du ikke tage et nærbilled af din ventil det ser ud til at der står noget på den til venstre. Eller hvis han har efterladt en kasse. De hedder osby , aga eller noget andet pån3-4 bogstaver.
Annonce
åbnede bare billedet ordentligt så kunne jeg se hvad det stod. Men det hjalp ikke rigtig på min søgning.
den der ligger ned kan man tydeligt se at den er til en thermostat, men det er fra et andet firma RFA tror jeg
ja præcis, den erstatter de to andre afbilledet. Men du skal nok overveje hvor meget billigere du kan skaffe delene til ift. at få det lavet professionelt. Jeg kom frem til at det blev for besværligt, uoverskueligt og for lille besparelse ved at lave selv.

Vh Anders


Den ventil du har der er en svensk MMA M68 ventil. MMA har lavet en ventil til direkte udskiftning af denne - søg efter RFA 470, der kan sættes termostat på. Fandt mine I Sverige til 458 Sek pr stk. Termostaterne der passer til er også fra MMA og hedder vidst Evenance (sådan ca). Samlet pris 2000 sek for tre ventiler og tre termostater. Altså ca 1500.- dk.

De virker fint og er nemme af skifte! Ingen afkortning af rør eller lign. Eneste hastle er at de svenske netbutikker ikke er nemme at få til at sende til dk :/ https://www.vvsobygg.se/sortiment/r...oppel.html

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis