Bukning af rør

Jeg vil rigtig gerne have lavet et lign. stel som dette http://payload241.cargocollective.com/1/13/438737/7137969/otable_natur_old_5.jpg i rustfrit stål, så det matcher.

Jeg har arvet et gammel marmor-sofabord, hvor jeg gerne vil genbruge pladen.

Kender nogen her i forummet til et sted, hvor man "billigt" kan få bukket sådan et rør til sådan et stel?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du mangler vist et billede af undersiden af bordet..
Der er kæmpe forskel på om det er et langt rør der skal forme et sammenhængende stel, eller der er tale om 3 ben der er skruet fat under bordet...

Når det er sagt, så skal du have fat i en lokal maskinfabrik med noget rør bukke grej.

Men før du finder dem, så bør du nok overveje hvad det skal være af materiale og overflade du ønsker dig: Rustfast blankt? Rustfast børstet? Forniklet? Malet? osv....

MVH Njord

MVH Njord
Det stiller jo lidt flere krav til ham der skal bukke røret, og en CNC bukker er helt sikkert langt bed bedste bud på opgaven.
Har du tegnet røret op i 3D kan du sikkert nemt få en pris, men forvent det koster... da du skal kommer til at betale for opstilling på maskinen. Og enkelt styk produktion er sjælden billig!!
Hvis ikke du har tegnet et op selv må du også forvente at du kommer til at betale her......

Måske det kan stykkes sammen af nogle enkle ben der kun er bukket enkeltvis som en "spidst V" og så samles oppe under bordet på nogle pladestykker hvor de svejses.... Det kan nok lige kræve lidt 3D arbejde at få lavet en god udfoldning af det. Og igen, kan du ikke selv lave 3D arbejdet kommer du til at betale....

MVH Njord

MVH Njord

Måske dit helt er du hører hjemme i København området, jeg mener der er nogle ret veludstyrede beboer værkstæder / medborger huse / osv der måske kan hjælpe til små penge...
Men igen jeg er ikke lokal i dit område!

MVH Njord


MVH Njord
Jeg tror ikke det er rør, men massive stænger. Rør har svært ved at bevare facon når man bukker dem så meget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også