Ovnlågen gaber :(. Hvad gør jeg?

Min kæreste og jeg har lige købt lejlighed og har fået et Smeg komfur, af model: CX61VML, med i prisen. Det virker upåklageligt pånær ovnlågen som gaber ca. 2 centimeter når den er lukket, hvilket gør at ovnen er svær at holde varm og at knapperne bliver brændvarme med mindre man står og holder den lukket eller sætter en stol for.

Gummilisterne ser ud som om de sidder som de skal og jeg kan ikke finde noget der skulle sidde i vejen. Efter at have læst om andre der har samme problem tænker jeg det kan være hængslerne(selv om de ikke hænger når lågen står åben) eller måske en fjeder et sted? Kan man spænde hængslerne op på en eller anden måde?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kan du ikke køre med. Måske har lågen været afmonteret og ikke kommet ordentlig på plads.

Du åbner lågen helt, drejer de 2 små håndgreb ved hver hængsel. Tager fat i siden af lågen, når du så drejer den op i 45 grader går hængsel ud af indgreb. Når du sætter den på igen kan den måske give en lille tak længere ind. Så drejer du de små håndgreb tilbage.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
når i åbner lågen står lågen så ca vandret hvis den peger lidt ned ad er hængslerne i stykker og der skal 2 nye til

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>

-slettet-

-slettet-

Skrevet af golf1985 på 15-03-2015 17:19
når i åbner lågen står lågen så ca vandret hvis den peger lidt ned ad er hængslerne i stykker og der skal 2 nye til

Lågen hænger ikke når den står vandret. Så det kan være jeg kan være heldig og slippe for nye hængsler i denne omgang

Annonce
Skrevet af ev elmand på 15-03-2015 17:11

Det kan du ikke køre med. Måske har lågen været afmonteret og ikke kommet ordentlig på plads.

Du åbner lågen helt, drejer de 2 små håndgreb ved hver hængsel. Tager fat i siden af lågen, når du så drejer den op i 45 grader går hængsel ud af indgreb. Når du sætter den på igen kan den måske give en lille tak længere ind. Så drejer du de små håndgreb tilbage.

Det virkede! Skulle lige finde håndgrebne, og mosle lidt med det. Men nu sidder ovnlåget helt tæt (den stødder en bitte smule på kanten øverst - men det kunne ikke være anderledes fandt jeg ud af efter mange forsøg). Mange tak for hjælpen!

Det var godt det virkede. Nu kender du systemet når engang du går amok med hovedrengøring af ovn, og ønsker at lågen afmonteres. Og glæde dig over at dem der har forladt/solgt lejligheden har gjort nogen med hensyn til rengøring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis