Tomos Quadro A35

Hej LDS

har en tomos som ikke gider at køre ordentligt. den har tun på, men har kørt helt fint. ligepludselig gad den bare ikke mere, vi har renset karbu og tjekker cylinder osv. den kan køre lige så snart min kammerat skubber mig hurtigt nok så den kommer i højere gear. Og hvis man holder for karburatoren kan den godt starte men slukker når man giver gas. så det virker som om den ikke kan køre i de lavere gear.......

Åben for ideer :-)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Kaydox på 15-03-2015 02:31

Hej LDS

har en tomos som ikke gider at køre ordentligt. den har tun på, men har kørt helt fint. ligepludselig gad den bare ikke mere, vi har renset karbu og tjekker cylinder osv. den kan køre lige så snart min kammerat skubber mig hurtigt nok så den kommer i højere gear. Og hvis man holder for karburatoren kan den godt starte men slukker når man giver gas. så det virker som om den ikke kan køre i de lavere gear.......

Åben for ideer :-)

Ja det er jeg også, for den fejlbeskrivelse lyder noooooget mystisk.   Især det den ikke vil gå/køre i lavt gear men det har måske noget med den automatiske gearkasse og gøre ??? 

Vi begynder fra en ende af, kan den gå tomgang ???

Er der den kompression på motoren, der skal være ???

Er der automatchoker på karburatoren siden, du kan starte den ved og holde for karburatorens indsugning ???   Det er nok karburreringen vi skal se på når det er muligt. 

Kommer der mindst 1 deciliter benzin pr minut ud af slangen når du hiver den af ???

Og det filter, der formodentelig sidder uden på banjobolten (benzintilslutningen på karburator) har du naturligvis også renset  ???

Prøv lige ovenstående og meld tilbage. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis