Hvad kan man tillade sig at sige til andre??

Ja, det er et pirligt emne dette her, men hvad kan man tillade sig at sige til andre mennesker om deres livsstil?

Jeg har været en tur ude på oceanerne, og her havde jeg en kollega på knap 40 år, som er meget overvægtig (30-35 kg) og på det nærmeste ikke kunne gå to etager op uden at miste pusten. Efter nogen overvejelse sagde jeg til ham, i en kammeratlig stemning, at jeg synes han skulle tage sine sko på og bruge en halv time dagligt på at gå en tur, så han får lidt gang i lunger og kredsløb. Han tog det faktisk positivt op og begyndte at gå lidt mere og det virkede også til, at han fik mere luft i lungerne.

Men den øvrige omverden, ikke mindst den hjemlige, mener at jeg skal blande mig udenom andres livsstil, at jeg er gået over stregen for god opførsel og at det slet ikke tilkommer mig.

Godt så, men hvem tilkommer det så, og hvorfor siger de som det tilkommer så ikke noget? Er vi kommet så langt ud i selviskheden og berøringsangsten, at vi ikke kan/vil/tør/må sige noget til hinanden, når vi godt kan se, at det er rablende galt for dem? Skal vi acceptere at vores medmennesker drikker sig ihjel, etc. Sidder vi bare handlingslammede og ser på at vores medmennesker deprimeres og synker i hullet mens vi selv hytter os i ligusterhaven og har det godt? 

 

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, det er et pirligt emne dette her, men hvad kan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes at man skal sige sådan noget til andre især hvis man er gode venner da man er den nærmeste til at sige det på en måde så de forstår at det ikke er fordi man ikke kan lide dem!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis