Lys i indkørsel via fotocelle

Hey.

Jeg bor i en villakvarter med indkørsel fra villavejen. Jeg har pt en pir på carporten forenden af carporten, til at tænde udendørs belysning når vi går/kører ind i indkørslen. Men det er stort set umulig for mig at indstille den PIR til at registrere når vi går/kører ind i indkørslen men ikke forbipasserende hundeluftere m.v. Så jeg tænkte derfor på at opsætte en fotocelle ved indkørslen så den kun registrerer dem der rent faktisk skal ind til huset. Den skal sandsynligvis kobles sammen med et skumringsrelæ......

Men jeg har svært ved at finde en sådan. Kan i hjælpe mig på vej til hvad keg skal søge på eller evt har nogle links?

Mvh.
Kasper
Hey. Jeg bor i en villakvarter med indkørsel... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ved den løsning som Hansen7717 foreslår skal der så også en 24 v strømforsyning og måske en boks til at montere det i. Alt afhængig af om du kan komme til/har plads ved gruppeafbrydere.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres svar. Kunne være sjovt at rodde med men kan godt se at det økonomisk bliver noget af en udskrivning alt i alt set i forhold til en bevægelsessensor. Og havde troet at der kunne findes en alt-i-boks løsning....men ak nej :-)
Jeg har brugt en trådløs pir sender, som er opsat ved vejen og vendt den ind ad indkørsel. Den tænder kun lyset, når man går ind og ikke når der går nogen forbi på vejen.
Den har også skumringsrelæ.
Modtageren sidder inde ved carporten hvor den anden pir sensor sidder.
Den virker perfekt og super nemt at opsætte, da den sender trådløst.

FRIEDLAND TRÅDLØS BEVÆGELSESSENSOR L430N SORT


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis