motorsav er begyndt at ose

jeg har en mindre 6-7 år gammel husqvarna motorsav (kan ikke huske model) som bliver brugt hver vinter/foråt. den er let at starte, fin tomgang og kører godt.

saven er nu begyndt at ose utroligt meget - så meget at det ikke er behageligt at trække vejret under brug. I tomgang er der ingen røg,men den oser kraftigt når den saver.

jeg bruger den samme 3% olieblanding, som jeg altid har anvendt uden problemer. Benzinen er også ny.

jeg kan se, at der hvor røgen/osen kommer ud af karburatoren forrest på motoren, er der nu vådt af sort snask og det samme i karburatorens samling. Jeg har ikke haft karburator skilt ad, da jeg ikke har den store forstand på motorer.

Hvad kan problemet skyldes?

- Peter

 

 

jeg har en mindre 6-7 år gammel husqvarna motorsav... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Lars ON på 13-03-2015 13:03

Nutter, der er vi så ikke enige. Jeg opfatter det som meget "on topic", at lægge op til at prøve noget andet end det der aktuelt ikke synes at fungere. 

Den forhåbentlig billige løsning er brændstoffet. Den dyre er en utæthed ved stemplet.

 

Det er vi nemlig slet ikke Lars. Og da slet ikke omkring din "dyre" teori der inkluderer en utæthed ved stemplet. Hvis det er tilfældet vil motoren nemlig ikke kunne starte/gå. Ligegyldigt om den den så kunne slæbes i gang, vil en korrekt blanding af totaktsolie og benzin (2%) ikke kunne gøre at motoren ligefrem oser.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af ehaldrup på 13-03-2015 13:10

Du har ikke gjort som een af mine gode kammerater her for nylig, tanket diesel i dunken OG blandet 2-takts olie oveni? Vi stod i skoven med en hel dags skovarbejde foran os, hold nu kæft den gik dårligt og osede for sindssygt... og hold nu kæft hvor var jeg ved at omkomme af grin, da jeg stak snuden ned i hans dunk!

Men med frisk 2% benz fra min dunk opførte den sig hurtigt pænt igen.

 Ren diesel kan en hurtiggående benzinmotor overhovedet ikke gå på. En langsomgående kan med en ret dårlig virkningsgrad, hvis der laves en større ombygning af indsugningssystemet ala en petroliumsmotor så den færdige blanding bliver varmet godt op. Det er dog altid nødvendigt først og køre motoren varm på benzin.

Men med bare få % diesel i benzinen, kan motoren godt startes og vil dufte kraftigt af, ja gæt engang, varm diesel.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej

Har du checket luftfilteret?

Hvis det er rent, og motoren  "4-takter" ved høje omdr. kan det være din karburator der skal renses, justeres.

Tændrør skal også være iorden!

Trækker den fint nok ellers og der er god kompression på er det næppe en fejl i forbrændingskammeret!

 


 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis