Bundmaling

Hej
Er der en klog sjæl der kan svare på på hvorfor der kun må gå 30 dage efter du har givet din båd bundmaling
Før den skal i vandet. ???
Der står på dåsen at hvis der går mere end 30 dage skal man slippe og male igen ???

C/L
Hej Er der en klog sjæl der kan svare på på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Når din båd står på trailer og ikke ligger i vandet mere end en eller få dage ad gangen, skal du bruge en maling som foreksempen dit tokomponent PU til toppen.

Eller en hvilkensomhelst anden vejrbestandig maling.

Du kan male hele båden med samme PU 2 komp0onent - det er dte nemmeste.

Du kan også markere bunden med en PU-maling som er sort/røg /hvad du kan lide.

Lader du undtagelsesvis båden ligge i vandet i et par uger, begynder der at komme slim og begroning, som dog ret let kan skrubbes af.

Kun hvis du lader den ligge flere måneder bliver det træls at fjerne rur og slim.

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Skrevet af Krill på 13-03-2015 21:56
Nu har jeg så slebet jollen helt ned, væk med alt det gamle malling.
Så giver jeg den light primer 2/3 gange. Så har jeg købt 2-komponent polyurethan til over vandlinjen.
Hvad forslår du så til under vandlinjen ?
Alt hvad jeg har købt er fra Biltema, zinkmaling kunne jeg måske bruge da der ikke stod noget om den skulle i vand efter 30 dage.
Nu siger du så jeg ikke skal bruge noget, det giver også mening, med hvad så med bunden, skal den snydes :😊

Til et træskib kan du ikke bruge 2-komponent polyurethan http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemika...han-36532/  Det dutter vist "kun" til skibe bygget i næsten alle andre matrialer, dog - gummibåde.  Jeg har altid brugt Hempels kuttermaling, der næsten ingenting koster og er utroligt nemt og arbejde med. Den kræver ingen grunder. Under vandlinien brugte jeg også et Hempel produkt (grunder/sealer) jeg ikke lige kan huske hvad hed under kobberbundmalingen. Ret beset er det ligemeget hvad du bruger, bare det er velegnet til et træskib.

Når du ikke skal have jollen liggende i saltvand i over en weekend behøver du ingen bundmaling, kun grunder/sealer. Der sker ikke noget ved du stryger med en form for bundmaling, for nu at ligne de andre, det mister bare sin evne til at beskytte mod begroning samt medlemmer af dyreriget der ynder sig at sætte sig under bunden af jollen. Af samme grund er det ligegyldigt hvad du bruger bare det er velegnet til et træskib.

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også