Redskabskur tæt på skel

Hej.

Dette er mitdt første spørgsmål på Lav det selv.

Jeg vil bygge mig et redskabskur med flat tag (15 graders hældning) som ligger 1.5 m. fra skel linjen til min nabo.
Jeg er bekendt med reglerne om, at højden ikke må være højre end 2.50m. hvis skuret ligger inden for de 2.50m fra skel linje.

Men, - må højden gerne være højre end 2.5, - hvis højen over de 2.5m. ligger på den anden side af de 2.5m fra skel linjen. (Se snit tegning).
 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen her på LDS.

Du har ret med de  2,5 m afstand og at taget godt må gå længere op når du er længere væk end 2.5 m. (Ved sommerhuse er afstand til nabo 5 m) så dit hus kan sikkert godt komme tættere på skel (du har 3,5 m til højde 2,5m )

Hvis du har andre huse tæt på skel er den samlede længde 12 m , og højst 50 kvm Der er nogle lempelser med udhæng og hvis huset ligger i hjørnet til 2 naboer.

Der må ikke være vinduer ind imod nabo, og du må ikke umiddelbart bygge tæt på nabo på begge sider af grunden. Og så skal du overholde bebyggelses procent

Du må bygge op til 35 kvm uden at anmelde det til kommunen, og op til 50 kvm. kun med anmeldelse, og derover kræves der byggetilladelse.

Det her er de generelle regler, Der kan være andre regler i bestemte områder, og ligeledes kan der være servitutter på den enkelte grund.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar.

Så er det kun og få tegningerne sendt ind til kommunen. Jeg har en grund på 1700m2 så jeg får igen problemer med bebyggelse procenten. Har heller ikke andre bygninger som ligger i skel. Men skuret kommer til at støde op til to naboer (i hjørne af grunden), dog er der 5 m. over til det andet nabo skel. 

Skuret bliver på ca. 22.m2

Du behøver ikke at sende tegninger til kommunen. Man må bygge op til 35 m2 uden at anmelde det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har andre småbygning på min grund, så det samle areal overstiger 35m2. Så jeg skal i følge min kommunnes indsende tegninger m.m.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis