Pludselig ngen varm vand i én hane?!

Der kommer pludselig ikke varmt vand ud af blandingsbatteriet på vores ene badeværelse. Slet intet (ikke bare lavt tryk). Koldt vand ingen problemer. I de øvrige haner i huset (inkl. bruser i samme badeværelse og køkken på samme etage, samt bryggers + badeværelse nedenunder) er der ikke problemer med varmt vand.
Problemet opstod kort tid efter, at jeg havde renset perlatoren (?). Der har ikke været slukket for vandet. Pex-slangen, der skulle føre det varme vand frem til vandhanens tilkoblingsdel (faste, ikke flex) er ikke varm/lun, så jeg kan ikke vurdere, om der er noget vand deri.

Hvad kan det skyldes? Hvordan fixer jeg det? Og hvordan undgår jeg det fremover? Kan der være et skjult brud?

Jeg er meget nybegynder og er ikke vant til at ordne den slags, så en pædagogisk forklaring med forklaring af evt. fagtermer vil være meget værdsat

- og ja, jeg kan ringe efter en vvs'er, men hvis jeg nu kan selv, vil jeg hellere

Pft.

Marie
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Du kan måske løsne omløberen på batteriet et par omgange, rykke lidt i det og se om der kommer vand. Hvis ikke er der noget galt med batteriet, og det vil jeg anse for mest sandsynligt.

mvh

 


 varmetossen

Hej.

Undskyld, nu kan jeg se, jeg har udtrykt mig forkert. Det er selvfølgelig sådan, at kommer der vand når omløberen løsnes er tilførslen i orden og batteriet defekt.

Omløberne er dem der forbinder vandrørene med batteriet og kræver lidt stort værktøj, og det lyder som om du skal have fat i en vejleder der kender lidt til det.

Du skal også være sikker på hvor du lukker for vandet i tilfælde af at omløberen kommer helt af.

mvh


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis