Renovering badeværelse, montere velux vinduer eller vente ?

Hej alle

Jeg er i gang med at renovere et badeværelse, dvs. at lige nu er der bare et råt betongulv og vægge og undersiden af asbest eternittaget.

Planen er, at jeg skal have udskiftet nuværende velux vindue med et størrer samt montere et ekstra velux vindue. Jeg regnede egentlig med at gøre det nu, hvor jeg er i gang med badeværelset. Snakkede med en kammerat som er tømmer, han sagde at hvis det var ham ville han vente til der skal nyt tag på inden for de næste par år. Da det ikke er noget problem at skære de par huller i væggene og montere vinduerne.

Hvad er ulemperne ved at gøre det nu kontra at vente til jeg skal have nyt tag på.

Som jeg ser det, så hvis jeg montere dem nu så skal vinduerne flyttes længere ud, når jeg skal have nyt tag, da det skal hæves lidt for at få plads til mere isolering (et gammelt hus). Derudover skal jeg afmontere enkelte eternitplader og købe nye som skal skæres til.

Fordelen er, at jeg vil blive færdig med badeværelset indvendigt og ikke skal til at skære hul i væg etc. men skal derimod udskifte / lappe det hul der bliver når jeg flytter vinduerne længere ud.

Vil det være mere besværligt at montere vinduerne nu og flytte dem senere kontra at skære hul i væggen senere og montere vinduerne der ?

 

På forhånd tak for jeres synspunkter

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enig med jeres tømrer, jeg ville vente.

Venter du ikke, betyder det det bare nye lysninger til den tid, samt evt. fleksibel bund inddækning hvis andet taglægning vælges.
Skal lige være helt med. Du snakker først lm vinduer i taget. Senere snakker du om at skære et større hul i væggen?
Altså forstår ikke helt hvor du ikke kan montere det ene vindue som det skal være (den i væggen?) uden at skulle flytte den igen ved nyt tag ?

Mvh. Christian M
 

Mon ikke der er tale om skråvægge
Det er korrekt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis