Udskiftning af støddæmper på Audi A4

Nogle der kan forklare hvordan man selv skifter støddæmper BAGPÅ min bil...
Manchetterne er faldet ned begge steder .
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan jo starte med at købe/låne "haynes Rep. Håndbog" til din bil - der er reperationen heltm sikkert beskrevet  -  køb f.eks. bogeen her:  Birgers billige bilbøger

polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
I toppen af støddæmperen inde ved inderskærmen, plejer der at sidde to bolte du kan løsne. Når de toner løse og den i bunden er løs bør de kunne tages ned. Så ser du i toppen af støddæmperen en møtrik som holder tårnlejer og støddæmper sammen. Når den er løsnet kan du tage manchetterne af. De har det med at løsne sig, så et nyt servicekit til dem så burde de kunne klare den. Medmindre støddæmperne er slappe eller utætte allerede.

Skal man ind i bilen, for at få fat de bolte der sidder oppe for oven på støddæmperen ,altså jeg mener om bagsædet skal ud eller kan man tage det fra bagage rummet...
Skal man ind i bilen, for at få fat de bolte der sidder oppe for oven på støddæmperen ,altså jeg mener om bagsædet skal ud eller kan man tage det fra bagage rummet...
Nu har du jo ikke nævnt årgangen på den, men ofte sidder boltene nede fra. Men ellers så finder du dem bag beklædningen lige bag bagsæderne. Du behøver ikke tage sæderne ud.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis