Strømforbrug hjælp

Jeg har et spørgsmål omkring strøm forbrug på vores køleskab. Mens vi har holdt noget ferie, har alle stik været taget ud derhjemme og kun køleskabet været tilsluttet. Jeg har fuldt lidt med på vores strøm på ferien og set vores køleskab bruge fra 1.21 til 1.05 om dagen og set den køre 3-4 timer på 0.08 og holder 2 timer på 0.00 for så at køre 2-3 timer på alt fra 0.07 til 0.08. Jeg syntes det lyder lidt voldsomt, har jeg ret? Det er vel 10 år gammelt. Vi har snakkede om at skaffe et A+++ det vil da kunne ses falde lidt på strømmen ik? Vedhæftede to billeder med timer og et med døgn forbrug
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1.1kWh/døgn er da ikke slemt i mine øjne. Til gengæld syn's jeg det er underligt det har behov for at køre så mange timer i døgnet, når det står lukket hele tiden!

Ting at tage i betragtning:
Sol indfald på køleskabet
står det ved siden af en radiator
står det frit eller indelukket (aht. den naturlige cirkulation hen over køleribberne bagpå)

Ganger du den ud på årsbasis giver det kun 400 KWh årlig. Men det er lidt snyd, for den bruger mere når i åbner den engang imellem, og lægger lune ting ind i den. Modsat kan man holde elmåler lidt i ro, ved konsekvent at lægge varer fra fryser til optøning i køleskab. Kræver lidt planlægning, da det skal mindst være 1 - 1,5 døgn før

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis