Hjælp! Min væg er lavet af puds?!

Jeg har bygget en tre meter lang slagbænk i køkkenet, som er monteret på en lægte fastgjort i væggen med tre skruer og rawlplugs pr meter ca. 40 cm over gulvet. 

Da jeg borede hullerne bemærkede jeg, at jeg ikke fik fat i andet end puds, også selv om jeg borede 8 cm ind i væggen. Jeg prøvede at bore nogle ekstra huller i forskellig højde men med samme resultat. Nå, tænkte jeg, går den så går den, så jeg monterede bænken med ekstra lange skruer og gode rawlplugs. I starten fungerede det fint, men allerede efter et par uger har bænken revet sig løs fra væggen. 

Tilsyneladende består min væg af ren puds!? I hvert fald de yderste 8-10 cm.. Kan det passe? Jeg bor i en gammel lejlighed og det er væggen ind til naboen. Jeg tænker der burde være nogle mursten, men jeg har boret en masse huller i forskellig højde uden at støde på en. 

Hvad kan jeg gøre for at sætte bænken fast? Den skal kunne holde til et vist træk udaf, da det er meningen man læner sig op ad væggen. Jeg har prøvet med ekspansionsbolte (billedet), men de rutscher og er åbenbart ikke nok..

Griber jeg det helt forkert an eller hvad?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hmm, af en eller anden grund er billederne blevet på hovedet. Jeg håber I kan se hvad de forestiller alligevel..

Det er nok ikke puds men måske bare en letbeton/gasbeton væg, det føles som at bore i puds.. fandt en side om ravplugs her, skal dog ikke kunne sige om det vil virke med et vandret træk... det kan også være der skal bores 3 gange så mange huller før det holder...

Hej.

Limplugs hver halve meter.

mvh


 varmetossen

Mange tak for jeres råd! Hvor kan jeg købe disse limplugs? Evt. link?

Hej.

Det burde enher tømmerhandel kunne levere.

mvh


 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 11-03-2015 08:58

Hej.

Det burde enher tømmerhandel kunne levere.

mvh

Ja, og tømmerhandlen kunne måske også levere de specielle gasbeton dybler, som ikke skal limes i.

 


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis