Male aluminium

Min aluminiumslampe er irret,skal den sandblæses før den skal males?
Og hvilken type maling?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sandblæsning er en udmærket løsning, men en rustfri stålbørste og/eller sandpapir kan også gøre det.

Du skal finde en grunder der er beregnet til aluminium, og så ellers en god slutlak, der kan "enes" med grunderen...

Tak 

Nu du er her, tidligere ejer af min gård har pudset væggen op med en blanding der får muren til at skalle voldsomt, nogle steder ryger der en god del af murstenen:

Er det fordi cement/mørtel/eller? blandingen ikke er diffusionsåben, og forårsager frostskader på indersiden af pudset?

Hej.

I gamle dage, da vi malede LandRovere, gik vi til farvehandleren og bad om ætsgrunder, der er beregnet til aluminium, zink o.a. Husker ikke hvad det ellers hed.

Mht. din mur, ser det ud til det er kalkmørtel i fugerne. Det er ikke til at se hvad pudsen er, men formodentlig cementmørtel. Jeg ville hakke den resterende puds af og pudse op med kalkmørtel,

UDEN tilslag af cement.

mvh

varmetossen

En bekendt af mig lavede en sejlbåd i allu, for mange år siden der skulle ætse-grundes før grunder & dækfarven kunne påføres, (det var Hempels system) der blev brugt dengang for mere end 35 år siden.

Så det ligger godt i tråd med overstående indlæg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også