Plantning af hæk indtil et tvangsauktion hus?

Hej

Det er gjort mig bekendt at vores "nabohus" er på tvang. og jeg står og skal plante hæk. eller hegn ind til dette hus (se tegning) da det er utrolig misligholdt og "grimt" at se på.

Hvordan skal jeg forholde mig her, m.h.t. til hegn lov....?

ifl. hegnlov:
hegnsloven står bl.a. om eget hegn: Ved egne hegn forstås hegn, som rejses på egen grund langs ejendommens skel. Ifølge domstolsafgørelser, så er der kun tale om et eget hegn i op til 1,75 m fra skel. Derefter er det det der hedder et indre hegn og er ikke reguleret i hegnsloven.

Så er jeg naturligvis "sikker" MEN jeg vil gerne beholde min ca 2 meter.

Ser fremtil at høre fra jer.
/Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg husker det er det max 1.8m i skel, så sætter du et plankeværk, må det ikke være højere.
Ellers risikere du at skulle skære det ned i højden, hvis dine nye naboer forlanger det...
Jeg tror du skal kigge i hegnsloven om fælles hegn. Det er de regler der gælder for hegn i skel som Je__ns henviser til. Du kommer sikkert til at betale selv, men kan da forsøge med en aftale. Selvom de går på tvang, har du da en (mikroskobisk) chance for at de vil hjælpe ved hegnet. Ellers skal du vente til det er blevet solgt, så er det måske nye mennesker der bor der.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

hej. det er lov med 1,80 meter. jeg har en aftale med min nabo som har hæk der er 2,20m, han kliper toppen og alle er glade. sådan kan det også gøres , så lad du den hæk være 2 meter, og lav en aftale, men vælg at vær villig til at være flexibel.


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Det er den nuværende ejer, som du skal blive enige med. Hvis du vil skifte det ud med noget nyt, kunne jeg ikke forestille mig naboen ville være imod det, hvis de alligevel skal videre. (så frem i da er på god tale med hinanden) men du kommer nok selv til at stå for udgiften.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis