Startproblemer med elektrisk vertikalskærer

Har en gige elektrisk Vertikalskærer. Den har indtil nu kørt upåklageligt. Nu vil den ikke starte. Den gav et lille klik fra sig og der kom en lille antydning af røg eller noget der er brændt.
Hvad kan grunden hertil være? Hvad kan jeg gøre?

Mange hilsener fra
Keld

Ka
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Højst sansynlig sidder der en overbelastningssikring på modellen. Din betjeningsvejledning fortæller helt sikkert præcist hvor den findes. 

Har du smidt papirene væk, kan google næsten altid finde manualen til modellen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Elektriske maskiner indeholder røg, som man helst ikke skal lukke ud

Lidt mere seriøs kan det være kabel der er kortsluttet, der kan være sket noget i tilslutningsboks eller endelig kan det være motor der har taget skade. Tak dækselet af og find tilslutningsboks. Så kan du måle om der kommer spænding der, når du tilslutter og tænder.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svar.
Min store udfordring er, at jeg overhovedet ikke ved hvor sikringerne sidder eller hvordan de ser ud. Er der nogen der har et billede af de kan sende eller linke? Er der nogen der kender nogen omkring eller tæt på Amager der kan lave min Vertikalskærer? Naturligvis mod betaling.

Kan det overhovedet svare sig at lave den? Eller skal jeg se mig om efter en ny?

Mange hilsener og god søndag til alle
Keld

Ka
Hvis du søger Ginge ve 36 kan du finde en manual. Der kan jeg se at ledningen kommer ind i håndtaget, (det overrasker naturligvis ikke dig) Det må kunne skilles ad og måle om der kommer 230 volt ind, og 230v ud til motor når du starter. Måling kan foretages med en almindelig pære. Der er godt nok 4-5 stillinger men du må kunne måles alligevel.
Hvis røgen kom ud ved motor, kan det ikke betale sig. Men er det ledning er der en chance.
En ny koster fra 600 -800 kr.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Har før set der sidder en bimetalssikring oppe i håndtaget på sådanne maskiner. Nogle gange kobler de selv til når sikringen bliver kold og andre gange skal man trykke på en tynd "pind", der typisk er rød.

Ved ikke om manden har fundet sig en manual ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
I manualen står der at man skal slå motor værn til, men ikke hvor den sidder. Så jeg regner med at det er i håndtaget

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 15-03-2015 16:53
I manualen står der at man skal slå motor værn til, men ikke hvor den sidder. Så jeg regner med at det er i håndtaget

Typisk man ikke kan tænke så langt og få placeringen med.   Dem der har oversat manualen har garenteret heller aldrig set maskinen.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nogle gange skal du bare hive ledningen ud af stikkontakten/slukke afbryderen i 5-10 minutter, så nulstiller motorværnet/automatsikringen sig selv.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis