Vaskemaskine, HPFI slår fra

Hvis I andre har en 7 år gammel vaskemaskine, og HPFI-relæet pludselig slår fra mere end 24 timer efter den sidst blev brugt, køber I så bare en ny?

Jeg skildte den ad og prøvede at koble støjfilteret (noise filter) fra, i håb om det var det, men det hjalp ikke noget. Hele elektronik-panelet var pjaskvådt, så det giver helt mening af HPFI slår fra. Jeg kunne nok skrue panelet ud og tørre det, og dernæst gå på jagt efter hvorfor der bliver sprøjtet vand på, men når den er 7 år gammel, er det så bare på tide at skifte den? Hvor lang levetid kræver I af jeres maskiner?

Jeg tør slet ikke tænke på hvad det koster at få en proff til at se på den. Kr 1000 og så får man at vide at den ikke kan repareres.

Den gamle var en Samsung wf7704nav. Jeg har kig på en MIELE W5873 WPS.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Køb du en Miele, den holder min. 15 år ved alm. brug, 2 voksne og 2 børn.

7 år gammel maskine kan ikke bære en rep. af en prof. Eneste mulighed er gør det selv.

Men hvis du kan finde utæthede og få tørret printet kører den sandsynligvis igen

Held og lykke med projektet. Bjarne

Ud med den

den holder næppe længe hvis printet er driv våd

Det koster jo ikke at prøve. 7 år er ingen alder, men vaskemaskiner er blevet så billige og arbejdsløn på rep. dyr. Så hvis ikke det virker når du har tørret grundigt, så er der nok ikke noget at gøre.
Vores 400l kummefryser er nu sat på pension, men den blev også købt i 1982. Den kom i gang igen forleden da naboens fryser pludselig ikke ville køre. Jeg har målt på den med kwh. måler og den bruger kun 10-20% mere end moderne kummefrysere lover.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nu er der jo forskel på om man vasker 1-3 maskiner dagligt som jeg (5 hjemmboende børn, 2 spæd + 2 voksne), eller om det er et pensionist par der vasker 1-3 maskiner om ugen.

Jeg havde et "sæt" whirlpool (tumbler og maskine) der holdt i 5 år, så begyndte det at ødelægge tøjet.

Med 7 år på bagen for dit vedkommende, og "sprøjter vand" på printet, så tyder det på at gummi-beholderen rundt om trumlen er blevet slidt igennem, hvilket betyder det ikke kan betale sig at reparere skidtet, men at du lige så godt kan gå på nettet og finde en ny vaskesøjle der holder budgettet.

Tænk over hvor meget du bruger det, før du køber "rolls roysen" frem for "LADA'en", men der er jo flere modeller ind imellem.

Hold dig fra de kombinerede vaske-tørre maskiner, de er ikke særligt økonomiske i drift, og ej særligt holdbare i længden. De er OK til pensionist parret oppe i sommerhuset, men ikke til børnefamilien.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis