Symaskine

Er der mon nogle som kan hjælpe her.

Når jeg sætter symaskine (singer) i kontakten - drønner den den bare der ud af. Tænker om det måske kunne være noget med en sikring (hvis den har sådanne en) - eller måske noget overgang i et - eller andet.......????.

Nogle som har en ide om hvad der kan være galt, og om det evt. er dyrt at få den rep. Det er godt brugt en. hilsen jane07


Hilsen Jane07
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sandsynligvis fodkontakten, som er i udu. Hvis du ikke selv kan skille den ad, så prøv om en symaskineforretning måske har en brugt de vil sælge billigt.

Venlig hilsen
Knud
Hejsa.
Tak for jeres svar. Har prøvet at skille den ad - men kan ikke se at der er noget galt nogle steder.
Men glemte lige at fortælle at - en dag da jeg satte stikket i kontakten gav det et smæld og noget af ledningen som gå ind i foden er blevet sort. Da jeg nu havde bunden af pedalen, prøvet jeg lige at sætte den i kontakten igen, og den "svitser" eller siger noget - og det lyder ikke så godt. Når jeg bevæger ledningen som gå ind i pedalen, kan jeg stoppe maskinen og få den til at køre i et væk.
Tror i at det er en ny pedal eller en ny ledning som jeg skal have fat i ?.
Hilsen Jane07

Hilsen Jane07

Det var jo væsentlige oplysninger. Det er sikkert ledningen der kortslutter. Du skal have den kortet op, hvis det kan lade sig gøre ellers er det ny ledning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Tak for dit svar. Ja det er også det jeg kunne forstille mig som er galt. Så er det bare det store spørgsmål om kan kan købe en ny ledning ti symaskinen.
Det er desværre nok ikke en mulighed at klippe stikket at den gammel.
Tak for hjælpen.
Hilsen Jane07

Hilsen Jane07
Annonce
Hvis der er en skrue i stikket kan ledning skiftes. Men Jeg forstår at det er tæt på fodpedal at ledning er sort. Der må det kunne kortes op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hej Erik
Ledning og stik er i plastik eller noget som ligner plastik. Der er ingen skrue nogle steder. Hele ledningen er lavet ud i et.
(Det ligner alm. hvis ledning som man bruger til alt muligt andet)
jane07

Hilsen Jane07

Hej.

Nu må jeg lige høre lidt om systemet. Der er flere måder at 'strikke' en symaskine sammen. Går der to ledninger i pedalen. En fra stikkontakten og en til symaskinen eller er det fra stikkontakten til maskinen og en ledning fra maskinen til pedalen.

Og der kommer lige en historie med.

Som ung og grøn elektromekaniker blev jeg sendt ud for at lave lidt reparationer på maskinerne i en systue. Det krævede også lidt gulvarbejde under maskinen og stort set mellem damens ben, for de flyttede sig ikke sådan lige, og de kommentarer der kom fra de andre 'damer' var bestemt ikke for børn

mvh


 varmetossen

hejsa.

Ledningen ser sådanne ud.

Der er 1 stort stik som gå ind i selve symaskinen og så gå der 2 ledninger videre fra det stor stik - 1 til til pedalen og 1 som skal i stikkontakten. og det er det stik som gå ind i pedalen som er blevet sort. hilse jane

Hilsen Jane07
Skrevet af jane07 på 10-03-2015 15:07
hejsa.

Ledningen ser sådanne ud.

Der er 1 stort stik som gå ind i selve symaskinen og så gå der 2 ledninger videre fra det stor stik - 1 til til pedalen og 1 som skal i stikkontakten. og det er det stik som gå ind i pedalen som er blevet sort. hilse jane

Nu er det ikke nemt at se, hvordan stikket ser ud uden billede . Men efter din beskrivelse tyder det på at ledningen til fodpedalen ender i et topolet apparatstik, og så kan ledningen kortes op eller udskiftes. Jeg hælder til at stikket kan skilles ad.

 

 


fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis