Startmotor klikker men virker lidt nogle gange

Hej LDS.dk

Jeg har en peugeot 106 fra 94. Har lige skiftet batteri på den og den virkede fint et par dage, men nu klikker startmotoren når man vil starte bilen. Nogle gange kan man være heldig at den lige kan dreje lidt rundt men ikke mere end det. Skubber man bilen igang starter den nemt og køre fint. Hvad kan problemet være?

Hej LDS.dk Jeg har en peugeot 106 fra 94. Har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok gør jeg lige i morgen, når jeg får skubbet den igang. Betyder det noget at jeg kan høre raslen fra startmotoren når jeg drejer nøglen helt om mens jeg køre.

Hej.

Du må da ALDRIG aktivere starteren med motoren kørende. Jo, du kan godt starte når batteriet er opladet, men hvis generatoren ikke giver den korrekte spænding og strøm varer det ikke længe før batteriet er afladet under kørsel med lys på.

Hvis du  har aktiveret starteren under kørsel har du formodentlig et ødelagt drev og evt. startkrans.

Det giver startproblemer.

mvh


 varmetossen

Det var bare lige hurtigt for at høre om starter var helt død, men det er den vel så ikke, Jeg har ladet batteriet helt op i nat og sat det på her til morgen men den sagde stadig kun klik......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis