Skal vi være tilfredse?

Hej med jer.

Vi har fået skiftet et teresseparti, med 1 dør og 2 store vinduer. Arbejdet er udført rigtig flot, men jeg mener ikke arbejdet er færdiggjort. Der er blevet revet en brystning ned og bygget igen i gips. Men denne er hverken spartelet eller malet. Der bør desuden spartles/fuges mellem de nye vinduer og dør og væggen indvendigt. 

Men tømmeren siger han betragter arbejdet som færdigt, da malerarejde ikke var en del af tilbudet.

Dog står det i tilbudet 

"Opbygning af isoleret brystning indvendig som eksisterende"

Er det forkert af os at tolke det som at den nye brystning skal være som den han rev ned? Altså at den skal være malet og ikke bare stå i rå gips?

Håber nogen kan hjælpe, da vi er lidt i tvivl om hvad vi egentlig har krav på bliver lavet.

Mvh Lars

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Som udgangspunkt må det være uden maler-entreprisen. Men jeg syntes det er for ringe hvis han ikke har gjordt jer opmærksom på dette forhold.....

Vil tolke det som om at i skal være tilfredse. Jeg tolker "opbygning" som at de skal bygge det op igen som før - uden at male.

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis den ellers er bygget op som den tidligere, ja så er opgaven udført korrekt fra hans side. Så du har desværre ikke noget at komme efter der.

Det er ekstremt vigtigt at få beskrevet en opgave detaljeret, for at sikre sig mod den slags. For man har ikke krav på andet end det der står beskrevet i kontrakten.
Hvis der nu står udskiftning af vindue, og ikke andet. Så kan man ikke være sikker på at der bliver fuget rundt om vinduet efterfølgende. Til fremtiden, så sørg for at gå hele opgaven igennem, med enørepantren før den påbegyndes. Og snak om hvad dine forventninger er, samt hvad han mener han skal udføre. Og få så tilføjet de ting der måtte være smuttet i første udkast af kontrakten, så det står på skrift. Det mundlige kan du ikke bruge til noget som helst, da det er dig der skal løfte bevisbyrden.
Så beklager, men du må ud og snakke med en maler, eller selv igen

Det er et klassisk eksempel på manglende forventnings afstemning.

Hvor ville det have været på sin plads at stille det + et par andre spørgsmål man kunne have før accept af tilbudet. Jeg er sikker på at tømreren slet ikke har tænkt i de baner, i modsætning til jer, der ikke har set en maleropgave forude.

Så til næste gang og til alle andre. Spørg spørg spørg indtil alle forhold er afklaret inden arbejdet bestilles.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 07-03-2015 09:44
<p>Det er et klassisk eksempel på manglende forventnings afstemning.</p>

<p>Hvor ville det have været på sin plads at stille det + et par andre spørgsmål man kunne have før accept af tilbudet. Jeg er sikker på at tømreren slet ikke har tænkt i de baner, i modsætning til jer, der ikke har set en maleropgave forude.</p>

<p>Så til næste gang og til alle andre. Spørg spørg spørg indtil alle forhold er afklaret inden arbejdet bestilles.  </p>


... Og få ALT på skrift, med underskrift af tømrerfirmaet samt evt stempel.

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja - på skrift er naturligvis en god ting, men ville nok ikke have givet anden resultat i dette tilfælde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
som ev elmand siger.

"Jeg er sikker på at tømreren slet ikke har tænkt i de baner, i modsætning til jer, der ikke har set en maleropgave forude"

Det er lige præcis hvad der er sket her tror jeg.
Det er første gang vi har håndværker på i den her størrelse, så vi er lidt "grønne" på det område.

Men pyt med det, vi er rigtig glade for de nye vinduer og så får jeg lært at spartle gipsvægge.

Stor ros til dette forum. Nu har jeg brugt det et par gange, og det er altid gode og fornuftige svar man får herinde. I modsætning til mange andre fora på nettet, så syntes jeg det her er en af de bedre :-)

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 07-03-2015 09:54
Ja - på skrift er naturligvis en god ting, men ville nok ikke have givet anden resultat i dette tilfælde.

Korrekt - men så var det heller ik sikkert at vedkomne havde valgt tilbuddet

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også