havemøbler- barstole ude

Ja jeg har fået den ide at lave et par barstole ud til haven. de skal kunne tåle vind og vejr. jeg påtænker derfor at lave dem med sæde i beton og et understel af en art, men er der nogen gode bud på et godt solidt og flot understel uden det koster en million. I må gerne bare brainstorme løs, så kan jeg altid selv sortere i ideerne.

har tænkt følgende som bud: 

1 rundstokke, altså de 5cm trykimpr man kan købe.

2 firkantede 65*65 mm, ville være blærede at lave og med dertilhørende tapsamlinger (nok for ambitiøst)

3 et stel af jern, enten rustfri eller alm jernrør (corten ville være fedt men alt for dyrt) så kan jernrør enten males eller få lov at ruste, men så er de jo pludselig gennemtæret.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis de skal kunne flyttes rundt, ville jeg enten lave dem traditionelt med 4 ben, og nogle "fodstøtter" foruden en sarg til dit betonsæde, enten i træ eller metal, hvis du kan svejse (eller kender nogen der kan). 

Hvis de er fast monteret, ville en naturstolpe (eg eller ask), gravet ned, hvorpå der er monteret en natur gren til fødderne og dit betonsæde... så kunne du altid sige til dine gæster: Nå, vi går i haven og sidder på pæle


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
du kan da godt lave dem i stolper, du behøver da ikke tappe dem sammen, men blot skrue dem sammen. fed idé.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
egentlig behøver det ikke være stolper, lægter burde kunne gøre det.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også