Mur skaller af

Jeg har denne mur i min baggård og jeg er lidt i tvivl om hvad der er sket her?
Jeg har på fornemmelsen, at dem der havde huset før mig har malet ovenpå en kalket mur.
Kalk kan da ikke se sådan ud selv vel?
Den bedste løsning er vel at rense hele dynen af og så kalke eller male forfra - eller er der andre gode forslag?
Mange tak
Freddy Kristiansen

 


Mvh Freddy
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke den har været kalket, men nok bare malet med en ikke diffusionsåben maling. Det hele bør skrabes af, også giv deet en omgang med en diffusionsåben maling.
Er der nogen gode tip til hvordan man nemmest fjerner den gamle maling?

Mvh Freddy

De store flager taler for at der har været brugt plasticmaling. Afrensning med højtryksrenser evt. med terrasserenserhoved på.

 

Hej.

Det ser ud til at muren er pudset med en kraftig cementmørtel, og så kan en mekanisk afrensning med en vinkelsliber med en stålbørstekop være det bedste.

Der er også nogle revner, der skal fræses eller hugges ud og så ville jeg nok bare lave en mørtel af en del cement og tre - fire dele fint grus. Jeg ved godt der findes et utal af moderne mørtler, men der kan jeg ikke råde dig.

Og så kan du nok give den cempexo, der er et cementprodukt, men stadig kan ånde.

Ved nærmere eftertanke skal den ikke kalkes, da det vil binde dårligt på overfladen.

mvh

 


 varmetossen

Annonce
Mekanisk afrensning derefter filtses den i en grundingsmørtel som du kan købe som tørmørtel i poser.
hold dig endeligt fra at kalke den. Du bør bruge silikatmaling istedet.
Mvh Sjanten
Murermester og Aut. kloakmester
Og hvorfor der ikke skal bruges kalk i denne situation er fordi, den pudset overflade består af en cementbaseret mørtel. hvad jeg kan se.
Hvis der kommer grundingsmørtel (Filset overfalde) på skal du regne med at revnerne kommer tilbage med tiden 3-5 år.
Hvis dette skal undgås vil det være en god ide, at skære revnerne op i en minimums dybte på 30 mm og få udbedret dem og så få væggen filset. Eller for at være helt på den sikre side, at gøre det samme som overstående og udføre netpuds system. Men der er op til dig, da økonomien vil spille ind.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Ja jeg er også helt enig med konstruktøren. netpuds er en super løsning, den allerbedste,  men koster dig lidt mere arbejde i første omgang.

mvh. sjanten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også