Svejser hjælp

Jeg har skaffet min denne svejser.
Kan den bruge CO2, jeg kan ikke se nogen tilslutningsmulighed for gas?
Kan det passe den skal have en anden svejse-pistol-tilslutning hvis den skal bruge gas?

 


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at sæt et billede ind, af bagsiden af svejseren.
Der skal være en tilslutningsstuts til "gassen", samt der i svejseren skal være en magnetventil...


Om din slange kan bruges afhænger af om, der er en slange til gas i den.
Ja det kunne det godt være, men prøv at tage kabinettet af så du kan se hvor den føre hen.

Alternativt prøv at sæt trykluft på, kommer der luft ud oppe i gaskoppen, når du trykker på knappen oppe i håndtaget, så skulle den være klar til at bruge beskyttelses gas.
Den kan godt køre på gas ifølge forsiden. Men den kan kun indstilles i 4 trin.. Det er da nærmest ubrugeligt
Annonce
Hvordan er det ubrugeligt?

 

Fordi det betyder du i teorien kun har 4 forskellige plade tykkelser du kan svejse i. Og så kan du ikke justere for om du svejser med eller mod. I hjørner osv.
Ja selvfølgelig kan den svejse, men det er ikke en man skal øve sig på, for så bliver mN da led ved at svejse.
Men nu vil jeg holde mund, for er man selv glad, så er det det der gælder
Jeg vil nu ikke sige den er ubrugelig fordi der kun er 4 trin, 90 % af det jeg svejser er på 2 forskellige trin på min Migatronic.
Er strømmen lige lovlig høj på et trin, og for lav på det næste, så brug det høje trin, og kør med lidt extra tråd udstik, eller stepsvejse. (svejs et kort stykke, pause, svejs, osv...)
Kender ikke den svejser, men sikkert en ok svejser.

Var det mig ville jeg købe en brugt svejser..
Denne her ville være et godt bud...
http://www.guloggratis.dk/maskiner/vaerktoj-arbejdsredskaber/svejsemaskiner/co2-svejsere/annonce/26999976-migatronic-co2-svejser#image-124852516
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis