Nye koblingsdåser ikke i lod på bad

Jeg har haft en vvs'er til at trække vand og lave nye koblingsdåser. Muren har nu pudset væggen og jeg kan se at koblingsdåser ikke er i lod. (de er i vater).

Spørgsmålet er om det har nogen betydning når blandigsbatteriet skal monteres? Kommer det også til at sidde skævt eller er der mulighed for at justere det i selv dåsen?

 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Thomas78 på 05-03-2015 00:53

Jeg har haft en vvs'er til at trække vand og lave nye koblingsdåser. Muren har nu pudset væggen og jeg kan se at koblingsdåser ikke er i lod. (de er i vater).

Spørgsmålet er om det har nogen betydning når blandigsbatteriet skal monteres? Kommer det også til at sidde skævt eller er der mulighed for at justere det i selv dåsen?

 

Du kan ikke afgøre om koblingsdåserne sidder skævt ved at måle på de bøsninger, der er vist. Bare bøsningen sidder en lille smule skævt, vil det se ud som om koblingsdåseren sidder skævt. Måske skal de heller ikke være i lod, men være parallelle med væggen for at blandingsbatteriet kommer til at sidde rigtigt.

 

 


fase
Det justeres når armatur kommer på. Og blot krave ind imod væggen presser imod så kan du ikke afgøre om blandingsbatteri er i lod. Der er for sikkert for mange runde former.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg mener det er decideret sjusket udført af håndværkeren.

Og de der hælder jo nedaf, endda flere centimeter, det rene lort hvis du spørger mig.

Få det lavet om, det bliver aldrig godt.

Du har vel formentligt betalt for at arbejdet udføres korrekt eller?

Og elmand, selvfølgelig kan man da se at blandingsbatteriet hælder ned. Jeg synes ikke det har noget med runde former at gøre

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Skrevet af S. Fabrin på 05-03-2015 01:06

Du kan ikke afgøre om koblingsdåserne sidder skævt ved at måle på de bøsninger, der er vist. Bare bøsningen sidder en lille smule skævt, vil det se ud som om koblingsdåseren sidder skævt. Måske skal de heller ikke være i lod, men være parallelle med væggen for at blandingsbatteriet kommer til at sidde rigtigt.

 

 

 

 

Jo, det kan man nemlig lige akkurat, det er hele idéen med de bøsninger, nemlig at de står vinkelret på vinkelstykket som tilsluttes tilgangsstykket.

Man bruger de bøsninger til at sætte løsningen i lod og vater.

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Annonce
Thomas78: bedøm selv ud fra sprogbruget.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af Janus007 på 05-03-2015 19:55

 

Jo, det kan man nemlig lige akkurat, det er hele idéen med de bøsninger, nemlig at de står vinkelret på vinkelstykket som tilsluttes tilgangsstykket.

Man bruger de bøsninger til at sætte løsningen i lod og vater.

 

Jeg kan på ingen måde være enig med dig. Meningen med bøsningerne er, ,at mureren har et mål til at sætte fliser op efter, sådan at det er det maksimale hul, der kan være til VVSerere.

Jeg ved ikke om du er håndværker, men dine udtalelser virker ikke som om du har en eneste (bygnings)håndværkeruddannelse.

Nogen gange skal man få det til at se ud som om tingene er i lod og water.

Man bruger ikke bøsnigerne til at sætte løsningen i lod og water, men som før nævnt, til at afgrænse fliser eller beklædning af vægen.

 


fase
Skrevet af S. Fabrin på 05-03-2015 22:04

Jeg kan på ingen måde være enig med dig. Meningen med bøsningerne er, ,at mureren har et mål til at sætte fliser op efter, sådan at det er det maksimale hul, der kan være til VVSerere.

Jeg ved ikke om du er håndværker, men dine udtalelser virker ikke som om du har en eneste (bygnings)håndværkeruddannelse.

Nogen gange skal man få det til at se ud som om tingene er i lod og water.

Man bruger ikke bøsnigerne til at sætte løsningen i lod og water, men som før nævnt, til at afgrænse fliser eller beklædning af vægen.

 

 

På ingen måde enig med dig. Prøv du lige at mure et sæt koblingsdåser ind i væggen og sætte dem lige uden brug af støttebøsningerne.

At nogle så skruer et 1/2" nippelrør ind og sætter i lod og vater, ændrer stadig ikke på at du kan anvende støttebøsningerne.

Altid rart at være her på LDS når folk bliver personlige , kan det være at du har lidt problemer med at acceptere at andre end dig også kan skrive og hjælpe med spørgsmål?

Jeg ved ikke hvad jeres agenda er (din og elmands), men det er da utroligt som I altid forsvarer dårligt udført håndværk af danske håndværkere.

Men du kan måske forklare til os alle hvordan man undgår at blandingsbatteriet hænger nedaf når man nu bare iflg. dig kan sætte koblingsdåserne som man har lyst? Og kom nu ikke og sig det ikke betyder noget når bare det er rundt og blankt.


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Janus007 har ret... jeg har desværre (min egen fortjeneste) måttet hugge dem ud da de rykkede sig da mørtlen hærdede...

du tager bare forskruningerne og rosetterne fra dit nye blandingsbatteri og skruer på, så kan du hurtigt se om det kan lade sig gøre... de kan rykke sig lidt i koblingsdåsen, men det er meget lidt. og det er irriterende at finde ud af når først fliserne er sat op.

husk at rosetterne sidder med gevind - så der er absolut ikke noget at give af hvis det er skævt.

Jeg har absolut ikke nogen agenda med at forsvare dårligt håndværk, Og har stor tilfredsstillelse med at diskutere detaljer på en ordentlig måde. Både i denne og i tidligere indlæg har du benyttet dig af et sprogbrug som jeg ikke kan acceptere. Derfor kan du måske føle det som et personligt angreb, det er det ikke, det er dit sprog der ikke er i orden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis