Krav til gulvafløb badeværlse

Hej stå for at skal lave nyt badeværelse på 1 sal. Badeværelset skal være indrettet med væghængt toilet . en håndvask og et badekar. størrelsen bliver 6 kvm. tænkte på at få kloak manden til at trække en kloak rør op under badekar som afløbet fra badekar kunne til sluttes til. men tænke nu skal der være et rigtigt gulv afløb på et badeværelse og skal der laves fald. når der ikke er bruseniche men kun badekar.  kan ikke finde nogen steder hvor der stå der SKAL være gulv afløb med rist

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil blive ked af slet ikke at have et gulvafløb ude på "normalt område".
Det gør det nemmere at rengøre (spule ned) på badeværelset, og når børn, børnebørn, oldebørn kommer på besøg og kommer på besøg og skal i badekar, og der så bliver plasket med vand ud over det hele. Så vil du helt klart ønske du havde gulv-afløbet.

Hvad reglerne siger, aner jeg ikke.

 

Vi har et badeværelse, hvor der kun er gulvafløb inde i en separat brusekabine og vi har aldrig savnet det.
En anden sag er, at hvis man ikke bruger gulvafløbet jævnligt og ikke har andet tilsluttet vil vandet i vandlåsen fordampe og kloaklugt vil stige op.
Hvor tit pladrer man vand ud over gulvet i væsentlig grad?

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg bruger "spuling af badeværelset" et par gange eller 5 om måneden, grundet jeg har tumbleren på badeværelset, og det støver en del derude af denne årsag. Derfor er det IMO den nemmeste måde at "rengøre",ved at skylle støvet væk.

Underordnet hvorhenne afløbet er, bare det er muligt at "skubbe" vandet hen til afløbet, uden at skulle "skovle det op" i et badekar e.l.

Men hvis i "kun" er et ældre ægtepar, der er meget "forsigtige" når i bader, så håndklædet kan tørre alt vandet op udenfor badekarret, så er det vel OK uden et gulv-afløb.

 

Hvis der ikke er overløbssikring på badekar og hånsdvask, skal der være et gulvafløb, og hvis vandet ikke kan løbe ind i brusenichen p.g.a. opkant eller lignende, skal der også være et gulvafløb ude på gulvet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis