Lidt utætte vinduer

Jeg har vinduer der er en smule utætte, altså det regner eller blæser ikke direkte ind, men jeg kan fornemme og høre at vinduet ikke slutter 100% tæt til karmen når det er lukket.

Jeg tænker at en gang nye lister i på vinduerne måske vil løse problemet, men bør jeg have en fagmand til at kikke på det, inden jeg kaster nye lister på??

Tanken er, om vinduerne er blevet "skæve" med tiden og derfor skal "rettes".....
Jeg oplever at det er hængsel siden der faktisk er værst, altså mest utæt, og denne side kan jo ikke "spændes" mere til ved at stramme anverferne en smule.

Eller er det normalt at en vindues liste efter 13år er "slidt" og bør skiftes??

Jeg har Rationel vinduer (Patus serien) i huset fra 2001.

Er der nogen der har erfaring / viden omkring dette, så skriv endelig 

/Martin.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

tjah det er jo en gummiliste og de bliver stive med tiden nogen lidt før end andre afhænger af temperatur og det klima de er i, ville du have undgået at de ikke sluttet tæt, så kan jeg for fremtiden anbefale "rettidig omhu" om med det mener jeg at give dine gummilister en gang silicone 1 gang eller 2 om året for så holder de altså væsentlig lænegere med er de færdige, tjah så er det vel bare at bestille nogele nye de koster 159 kr. for et sæt på rationel webshop 

http://webshop.rationel.dk/produkter/#T%C3%A6tningslister%20og%20glasb%C3%A5nd#Prim%C3%A6r%20t%C3%A6tningsliste%20til%20vinduer

Jeg må få købt mig nogle nye lister og se hvordan det hjælper, og så lige en gang silikone smørrelse med også! 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis