Montering af ny dieseltank - hvad gør jeg?

Hej,

Jeg skal til at installere sådan en her: http://bue-net.dk/product_info.php?products_id=6877 og den skal monteres på skottet i BB kistebænk, men jeg kan ikke helt regne ud hvordan jeg monterer den smartest - kan nogen hjælpe med en god idè?

Tak

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har selv monteret en tilsvarende i min gamle Vega.

Jeg lavede en robust "hylde" den kunne stå på. Så et stykke krydsfiner lidt større end siden af tanken som med 4 gevindstænger fra skottet lavede en sandwich. Mener også at jeg kom nogen længder tætningsbånd på tanken så den ikke glider rundt mellem pladerne.

En anden metode er at bruge to stykker båndstål (kan man få det rustfri?) som "stropper" omkring tanken. Her er det også vigtigt at der er gummi imellem stål og tank så vibrationer ikke slider hul i tanken. Enderne af stålet med monteringshuller bukkes i vinkel  - her er det en god ide at forstærke vinklen med en ekstra vinkel i lidt tykkere gods (og så er det godt hvis man kender en der kan svejse rustfrit).

MVH
Ulf


Det er nemmere at hamre en skrue i, end at skrue et søm i....

Med den større udbredelse af dieselpest:

Husk ved indbygningen, at du skal kunne komme til at tømme tanken helt til bunds. Enten via en bundskrue eller ved at bundsuge tanken via et hul i toppen. Det er det eneste, der virker med sikkerhed. Og det billigste i øvrigt.

Brændstofrøret til motoren går ikke til bunds i tanken.

 


Finnband

Ja Patentbånd / Hulbånd kan man få rustfrit.

Jeg har 5 meter liggende efter et byggeprojekt, hvor jeg godt kan undvære 3 meter hvis det skal være.

Husk at rustfri ikke nødvendigvis betyder at det er saltvandsbestandigt - saltvand stiller ekstra krav. Men til en indspænding som omtalt, er det sikkert OK.

mail til mig, vhis du vil købe en stump at mit hulbånd. Ellers køber man 10m længder. Det er ikke så vildt dyrt endda.

mvh A

 


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis