Krydsfiner

Hej
Er det en dårlig ide at bruge den billige krydsfiner som ikke er vandfast indvendig i sin jolle.
Det bliver selfølgelig malet, og båden kommer på trailer efter brug.

Tænkte jeg kunne spare lidt der.

C/L
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan aldrig undgå indtrængning af vand i en båd, til indersiden af skroget. Dels pga. direkte "sprøjten" af vand kan komme ind, men mere pga. kondens.
Så jeg ville klart anbefale dig det vandfaste hele vejen, med mindre du snakker om møblerne o.l.
Dette er dog blot min "mening", jeg er ikke bådbygger eller noget, så der kan sagtens være andre der siger andet.

 

Hvis det er til dørk, så brug en støbeplade. Den er nærmest uforgængelig og skal ikke engang males.


Finnband
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Ja det er en dårlig ide, at bruge finer som ikke er vandfast.

Der er meget fugtighed i en båd, også selvom den kommer op. Alting bliver jo vådt af saltvand, og så er der altid salt i træet og på alle ting i båden - og salt suger gerne fugtighed til sig - så på alle tider af året, hvor det ikke lige er meget fint varmt og tørt vejr, så bliver alting hurtigt fugtigt igen.

Og fineren løsner sig stille og roligt. Selv vandfast finer, kan løsne sig i kanterne efter nogen år.

En båd er et "hårdt miljø" for alting - træværk, elektronik og hvad man har af hynder osv.
MVH A


To ulykker kommer sjældent alene.
Uanset hvor vandfast krydsfineren er, er det vigtigt at få forseglet kanterne, der er ofte her det går "galt"...
Du kan evt. lægge beklæde en østen finer med glasfiber men.... hvad er det til? dørk?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Det er til rælling. Vil bruge en vandfast finer.
Hvad skal man lukke kanter med ? Lak

C/L
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også