Strøm til Geringssav købt i USA

Hej

Købte en fin DeWalt Geringssav til Metal sidst jeg var i USA, og skal nu i gang med at bruge den,

Spørgsmålet et hvordan jeg skal sætte den til strøm herhjemme i DK.

Jeg skal selvfølgelig have en adapter til selve strømstikket, men hvad med KW?

Så vidt jeg kan regne ud med min simple viden, skal jeg bruge en 1900 kw omformer

120VX15A=1800 KW

Er det korrekt?

Mvh Jesper

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ville jo nok være billigst at køre den på genbrugsstationen og købe en ny her i DK...........


   elektriker fra jævnstrømmens tid

Velkommen til L D S.

Du skal nok bruge en omformer til den vil jeg tro.

På Cimbria havde de en stor kasse med mange forsk. instrumenter, så der på Delta kunne teste rense-maskiner inden de skulle til USA.

Der' bruger de jo netop 110 V og vist også 60 Hz.

Det billigste vil nok være at glemme den og købe en der passer til vores elnet som Svend Høst så rigtigt skriver.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Du skal nu kun bruge en 230-110 volts transformator på 1800 W, altså 1000 gange mindre end din udregning. 

Det vil dog nok være billigere og købe en ny sav her hjemme der passer til det danske elnet, end og skulle ud og købe før omtalte transformator, der i øvrigt er en rimelig stor tung kasse. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Hej.

Rolig nu. Der er ikke noget kilo foran. Det er 1800 Watt og det kræver kun en transformator at få den i gang. Jeg ved ikke lige hvad den kan koste, men ser om jeg støder på noget.

mvh


 varmetossen

Hvis det var tilfældet så tror jeg du skal sende saven til storskrald med det samme. Og det er jeg alligevel ved at tro bliver slutningen. Tallene er rigtige men det er 1900 w altså 1,9 kw  Det vil sige en transformator 230v-120 volt på 1,9 kw i boks og med stik. Den optager så ca. 7,5A . Et gæt ville være at det fylder 30x30x30 cm

Og sådan et arrangement koster mange penge. Jeg har leveret noget lignende for mange år siden til en riskoger.

Det giver mig anledning til en lille historie. Jeg fik i ca. 1980 en ordre på at lave midlertidig strøm til et lille forenings musikarrangement. Formanden sagde at de skulle bruge 1000 Ampere. Jeg spurgte om han havde hørt rigtig, for så ville prisen nok ligge på 180-250.000 kr. med højspændingskabel, transformator station og det hele. ( Jeg havde lige afsluttet en foderstoffabrik hvor vi havde leveret noget lignende)  NÅ SÅDAN sagde han. det må vist undersøges nærmere.  Det var i stedet for højtalere der tilsammen var på 1000w

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis