Badeværelsesgulv på trækonstruktion

Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej her.
Jeg skal etablere badeværelse på vores 1. sal, og vi vil rigtig gerne have klinker på gulvet. Det er ikke en mulighed at støbe et betondæk på svalehaleplader, så jeg overvejer istedet at bruge Powerpanel H2O gulvelementer fra Fermacell til opbygning af undergulvet.

Min udfordring er, at jeg skal holde byggehøjden ved gulvafløbet på mindre end 4 cm over spærhøjde, for at kunne overholde kravet om 235 cm lofthøjde og 3 cm niveauforskel til det tilstødende rum.

Jeg har vedhæftet en tegning af, hvordan jeg har overvejet at lave konstruktionen. Er denne konstruktion gangbar/holdbar til klinker? Min største tvivl er om jeg kan lave en kile i niveauspartel eller andet materiale direkte ovenpå varmefordelingspladerne, og om det er stabilt nok?
Alternativt, må I meget gerne foreslå andre løsninger til hvordan jeg kan opbygge gulvet, så det bliver stabilt nok til at lægge klinker, uden byggehøjden bliver for høj?
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej her. På forhånd tak ;o)

Bedste hilsner 
Jesper


Bedste hilsner
Jesper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har for kort tid siden hørt om et produkt der hedder CS Colorscreed. Det er et betongulv med vandbåren gulvvarme der kan opbygges på træbjælkelag, og det endda med en byggehøjde fra kun 20mm. Jeg ved ikke om de anbefaler at lægge klinker på det, men du kan evt. læse mere på deres hjemmeside: http://www.cs-colorscreed.dk/
Du skal lave faldet i dine påforinger på bjælkerne/spærene ("understøttende lægter" på din tegning) - evt høvle lidt af toppen på de bjælker der er tættest på afløb for at kunne få fald nok hvis lofthøjde er et problem, såfremt de er dimensioneret rigtigt sker der ikke noget ved at fjerne en cm eller to.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH

Ja, det var selvfølgelig også en mulighed. Er dog en smule betænkelig ved at skære for meget i bjælkerne, men det vil jeg prøve at undersøge om de er stærke nok til.

Løsningen vill jo være ret enkel ;o)
Tak!

-Jesper


Bedste hilsner
Jesper

Når du kun har 40 cm mellem bjælkerne, tror jeg du kan bruge Knauf GF i 19 mm. Så vinder du 6 mm.
Faldet sparter du oven på pladen. Ikke under.

Varmefordelingspladerne kan evt. være selvbærende. Så slipper du for spånplade.

Og, når du alligevel nedsænker varmerørerne, så ville jeg bruge 20 mm og ikke 16.

Og, så ser jeg lige, at dit indlæg er 1,5 md gammelt. Blev lige forvirret af "reklamen" ovenfor.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis