Fundament til drivhus

Hej

 

Nu er foråret over os, og så skal drivhuset opføres. Jeg planlægger at lave et fundament i fundablokke primært for at give mere højde, min tanke er at lave det i 2 lag.

Mit spørgsmål er hvor meget cement og støbemix skal jeg bruge? jeg har regnet mig frem til at hvert lag kommer til at bestå 16 fundablokke, dvs. jeg skal have fyldt 32 blokke

 

mvh

Daniel

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Kik her side 8:   http://www.danskbeton.dk/files/Serv...blokke.pdf   

Utroligt det kan være så svært og lave et klikbart link der duer. Her er til Lav-Det-Selv udgaven

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Du skal da bare samle dem med fliseklæber og en tandspartel. En fordel vil nok være at lave en helt lige (i vatter) bund i 5-6 cm sand, til at sætte dem i. Find ud af hvordan jorden er, der hvor det skal stå, hvis det er blødt skal du måske støbe en 30 cm under, så du er sikker på, at det ikke slår sig. Tænk på om du skal støbe fladjern eller vindbånd, i så du kan sætte det ordenligt fast.


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

0.07m3 pr sten? Eller hvordan skal den læses?

hvilket blandingsforhold skal man lave det i?

Har tænkt mig at støbe gevindstænger i til det fundament der medfølger

Du har jo endnu ikke skrevet hvor brede dine blokke er, så det er svært at kontrollere. Og Henrik S jeg har nu aldrig hørt at fundablokke skal limes sammen, de skal fyldes med beton

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Nu synes jeg du hænger dig i ubetydelige detaljer

 

men de er på 15cm

Det er da helt afgørende for hvor meget der skal bruges. Jeg opfatter din lille smiley som lidt selv ironi.
Ved 15 cm blokke skal der bruges 7 liter pr blok det giver 0,07 m3 for hver m2 væg. Jeg mener forholdet er 1 - 3,5 - 5 / cement - støbesand - grus. Og det er rummål, sltså målt i en spand.
Der er det forhold at stenene ikke "kræver" yderligere cement.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var også ment som selv ironi
dvs 7 liter hvis man forestiller sig at,
man fyldte en hel m2 med fundablokke, bare for at være sikker på at jeg forstår det korrekt

Nej rolig nu så billig slipper du ikke. 7 liter i hver blok = 70 liter i hver m2 væg - der står i tabellen 0,07 m3/m2
Det vil sige at du i alt skal bruge næsten 0,25 m3. hvis det kun er til blokkene. Men jeg har nu den erfaring at sand og sten svinder lidt ind, når man tilsætter vand og blander det.

Du skal snart til at skynde dig. Vores chillier i køkkenvinduet er da kommet op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
32 sten a 0.07m3 dvs ialt 2.24m3? Bare for at være sikker på at jeg har forstået den.

Den lokale vognmand har noget støbemix hvor der er sand og grus i, det er vel fint nok?
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis