Nogen der ved hvad denne dims er? (Inde i ovnen)

Hej

For nysgerrighedens skyld kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det er for en dims der sidder inde i vores indbygningsovn bagerst i toppen af ovnen. Se billede. Det er pinden med tråden jeg tænker på. Den ser nemlig lidt skrøbelig ud.. Noget der godt kunne knække under rengøring.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er føler på temostaten og bare rolig den knækker ikke

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Skrevet af ntchm på 01-03-2015 21:27
Hej

For nysgerrighedens skyld kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det er for en dims der sidder inde i vores indbygningsovn bagerst i toppen af ovnen. Se billede. Det er pinden med tråden jeg tænker på. Den ser nemlig lidt skrøbelig ud.. Noget der godt kunne knække under rengøring.
 

Det er  føleren til termomstaten. Den består af en væskefyldt beholder, den tykke del, og et kapilarrør, den tynde del. Den kan holde til en del, men selvfølgelig ikke til voldsomme påvirkninger.

 

 

 


fase
Ok så blev man det klogere:-) tak
Lige et tillægsspørgsmål.

Som kan ses på billedet så kommer kapilarrører ud af en slags gummipakning. Er lidt i tvivl om gummipakningen er ved at hoppe helt ud. Ser det normalt ud?
Det ser helt normalt ud. Det kan ofte skade mere end gavne hvis man piller ved noget der har været varmet op til høje temperaturer mange gange.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Jeg har nu valgt at skubbe gummipakningen lidt ind igen. Den sad næsten så den faldt ud. Nogen der ved hvilken funktion den har?
For at der ikke skal komme så meget damp uden for ovnrummet, når du bager leverpostej i vandbad, eller flæskesteg uden stegepose.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ok -det giver mening - er det vigtig at der er helt tæt i hullet hvor termostatenføleren og kapilarrør kommer igennen indesiden af ovnen. Gummipakningen er nemlig noget slidt og slutter ikke tæt.

Det undrer mig dog at når jeg ser videoer om hvordan man kan skifte selve termostaten (ikke fordi min termostat skal skiftes), så trækker de bare termostaten igennem ovnen - der nævnes ikke noget om gummipakningen.

Det er ikke så vigtig om den er helt tæt. Jeg mener ikke der er gummipakning i alle ovne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis