Opretning skævt gulv og hæve døre

I vores entré har vi et planke gulv som over tid sunket (huset er fra 39). Gulvet er planker i 30x120mm og ligger direkte oven på bjælkerne. Bjælkerne er 170mm brede, og ligger med varierende afstand på 700-750mm (målt inderkant af bjælke til startkant af næste bjælke). forskel i højden på gulvet er vel 20-30mm.

Min plan var at opklodse direkte på bjælkerne i hele deres bredde og tykkelse og ligge nye gulvplader på 30mm derpå. Oven på det kommer så fruens nye linoliums gulv (10mm tykt).

Er det en plan der er helt hen i vejret ? Bør det gøres anderledes ?

Næste udfordring er så at det nye gulv nok bliver lidt højere end dør trinene i de døre der er i rummet (til toilet og soveværelse) hvordan hæves de bedst ?

Jeg forestiller mig at udvide dør hullets længde og så opklodse karm og bundbræt i passende højde, og på den måde genbruge dør og karm.

Er det en ok plan ?

I vores entré har vi et planke gulv som over tid... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Er der højdeforskel mellem dørene, når du måler med vatterpas og hvor meget drejer det sig om?

Hvad er der under bjælkelaget? krybekælder eller er der monteret loft ifm. med fuld kælderhøjde? Kunne det tænkes at man kunne erstatte bjælkerne med nogle nye, som monteres på væggen? Så kan du bruge dem som opretning og få den rette afstand mellem dem. Det lyder drastisk, men er ofte nemmere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis