Væghængt vinreol

Hejsa !
Jeg har fået en ide til en vinreol der skal hænge på vægen. Jeg vil skære birkegrene ud i passende længder, og så hænge den vandret op på vægen. Dette kræver dog (så vidt jeg lige kan regne ud) skruer med gevind i begge ender. Altså et gevind til ind i vægen, og et gevind til ind i grenen. Jeg har ledt over alt, men ingen af de store byggemarkeder har dem jeg søger. Er der mon en herinde der kan hjælpe mig med et bavn på sådan en skrue eller endnu bedre hvor jeg mon kan købe dem.
Det færdige resultat skulle gerne komme til at se nogenlunde sådan ud.

Hens kamp
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er "din" ide, jo opfundet før... (ellers havde du ikke billede af den) ;-)

Men den kunne jo evt. løses med disse skruer:
http://www.carl-ras.dk/e-shop/befaestigelse/fastgoerelse/afstandsskruer/afstandsskrue/

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fjerde mulighed er at købe nogle tilpas lange skruer, til de kan nå hele vejen igennem til "kæp",og langt nok ind i væggen, til de har tilpas stor bære-ævne, alt efter hvilket materiale væggen er lavet af.

Redigeret.


 


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/28413' class='af-profile-link'>Steensen</a> på 28-02-2015 19:03
Fjerde mulighed er at købe nogle tilpas lange skruer (200-300mm)


Ville være utroligt grimt med skruehoveder for enden af grenene, samt temmeligt overkill ?

Mvh. Christian M
 

Christian, man kan jo gemme skruehovederne, ved f.eks. at lave små "propper" til at dække over skruehovederne, som man undersænker først.

 

Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/28413' class='af-profile-link'>Steensen</a> på 28-02-2015 19:16
Christian, man kan jo gemme skruehovederne, ved f.eks. at lave små "propper" til at dække over skruehovederne, som man undersænker først.


Det er jeg klar over - men man vil aldrig kunne skjule det helt

Mvh. Christian M
 

Skrevet af Steensen på 28-02-2015 19:03

Fjerde mulighed er at købe nogle tilpas lange skruer, til de kan nå hele vejen igennem til "kæp",og langt nok ind i væggen, til de har tilpas stor bære-ævne, alt efter hvilket materiale væggen er lavet af.

Redigeret.

 

Hvordan vil du bore igennem "kæppen" på langs ?

Ud fra billedet vil de være næsten lige så "store" som en vinflaske 20-30cm... så lange bor har jeg ihvertfald ikke 

Og prøve at bore fra hver ende af "kæppen" er næsten dømt til at gå galt...

 

 

 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Endelig kan de jo skrues på/igennem en plade, som så sættes op med 2-4  gode skruer


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror at 'plade-planen bliver vejen frem. Har googlet lidt på de foreslåede skruer, og de vil komme til at koste 8.- stykket (x 49 pinde = rimeligt dyrt)

Hens kamp

plus VIN (heldigvis kan man tage ret billige kreditforeningslån lige nu)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis