Dieseltank

Hej.

Jeg vil hen og lave 2 brændstofstanke til diesel,  i rustfrit stål.
De bliver nok på ca 700L pr stk.

Er der nogle der kender krav til pladetykkelse, svejsemetode osv ?
Tænker på evt krav fra søfartstyrreksen, da det er et erhvervsfartøj ( fiskeskib under 12meter)  de skal monteres i.

Mvh
Sømanden

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke hjælpe dig med pladetykkelsen, men du skal vel have "skvulpe plader" i det afstiver jo godt.

Den optimale svejsemetode vil være Tig-svejsning, med argon som baggas.
Hej,

Ja, var planen at der skulle 1-2 skvupeskotter i, og regnede også med Tig, eller måske Mig.
Efter jeg stillede spørgsmålet lykkedes det mig at få søfartstyrrelsens regeldatabase til at virke, og fandt der de fornødne oplysninger.
Når tanken skal være mellem 200-999L, skal det være 3mm rustfrit 316L.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis