Er varmvandsbeholder for lille ?

Hej alle

Vi har en varmvandsbeholder på 140 L
Men syndtes ik vi har varmt vand nok, når vi alle går i bad lige efter hinanden , er i tvivl om vi bruger for meget, eller om den er for lille ,
Vi er 2 voksne og 2 børn ?
Hej alle Vi har en varmvandsbeholder på 140... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Glemte ligSå mon ikke du løser flere problemer e at skrive at man normalt anbefaler min. 60 gr. på beholderen for at sikre at de bakterier der giver legionærsyge ikke kan trives.

Så mon ikke du skulle løse 2 problemer ved at hæve temperaturen 5-7 gr. som tidligere anført

Bjarne

Skrevet af Steensen på 28-02-2015 18:19

Nitter, ang. "bare sæt temp. 5-10 grader op", så kommer du i karambolage med kalk-udfældning.
over 55°C på varmt brugsvand for at holde Legionella væk, men under 60°C for at undgå/begrænse kalk-udfældning på varmelegemet, hvorfor trådstartes anlæg kører korrekt.

Kære ven. Historien meldte ingenting om vandets temperatur i VVB på daværende tidspunkt. Den kunne ligeså godt være 50 grader, som man desværre ser en hel del anlæg sat til i en misforstået spareiver. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er rigtigt nok. Det kom i et af de sidste indlæg før mit.:-)

En anden gang, så skriv et temperatur interval i stedet for, tilsvarende hvad jeg gjorde med en forklaring på hvorfor netop de temperaturer er signifikante.. :-)

God weekend.

Hov Hov rolig drenge..
Er der noget i gerne vil vide, kan i jo spørge inden i kommer med svarende ;-)..
Tråd starter har jo netop et problem, og er måske ikke klar over de ting i gerne vil vide...
Undre mig at folk overhovedet kommer med forslag til løsninger, inden de har nødvendig info... :-)
Mvh Jan
Skrevet af Steensen på 28-02-2015 18:57

Det er rigtigt nok. Det kom i et af de sidste indlæg før mit.:-)

En anden gang, så skriv et temperatur interval i stedet for, tilsvarende hvad jeg gjorde med en forklaring på hvorfor netop de temperaturer er signifikante.. :-)

God weekend.

Jae det kunne man jo også godt.  

Nu når du vil træde i det, så stiger kalkudfældningen pludselig ikke alvorligt ved 60 grader som der er mange der påstår. Den stiger stille og roligt helt nede fra 0 grader og topper ved kogepunktet. Men det er så en hel anden historie. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af helja på 28-02-2015 19:26
Hov Hov rolig drenge..
Er der noget i gerne vil vide, kan i jo spørge inden i kommer med svarende ;-)..
Tråd starter har jo netop et problem, og er måske ikke klar over de ting i gerne vil vide...
Undre mig at folk overhovedet kommer med forslag til løsninger, inden de har nødvendig info... :-)
Mvh Jan

Erfaringerne siger at så springer mange fra hvis man pludselig stiller krav. 

Mvh. Leif.

Onliner:
Hej alle tak for alles svar,

Men det er 2 piger på 5 år og konen og jeg ,
Og jeg kan ik se hvad temp står på vvb andet end den er drejet helt op, og på anlæg står der brugsvand 57 g
Men vi alle er ikke gode til at slukke når man sæbe sig ind, og det er et stort grohe bruse hovedet så der kommer også en del vand ud, det kan måske også ha noget at sige men jeg tænker ik over at slukke for vandet når man sæbe sig ind, jo dejligt at stå under bruser ellers fryser man jo ..regnet bare med vi alle kunne gå i bad uden problemer med vandet, jeg har fået af vide af leverandør jeg skal prøve at trykke på en boost knap næste gang vi alle går i bad samtidigt , også kontakte ham igen for at sige om vi stadig ik havde varmt vand nok, men man trykker jo ik på den hver gang man skal i bad alle . Men det vel for at udelukke nogle ting ved ik lige hvad

Hej.

Det med at fryse i badet er frygteligt. Vi har min. 22 grader og gerne 24 - 25 grader. så er man fri for at fryse

I mine unge dage delte vi villa med et par, og badet var en bruser i en uopvarmet kælder, så snak liger om at holde varmen uden for bruseren

Det aktuelle er gulvvarme i et vel 10 kvm. bad og det er fedt.

mvh

varmetossen

Har også et luft/vand anlæg til knap 100.000kr (mærkevare, ikke noget billigt bras fra VVS-eksperten o.lign. )
Og vores varmtvandsbeholder er på 200L og vi er to voksne og to børn, og har ingen problemer med ikke at have varmt vand! Selv min kones bade på 15 min. Kan ikke tømme den!

Vi kører med en temperatur på 45 grader C.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

30 l tilsluttet to faser 3.6kw sparebruser så kan du ikke tømme den som brusebad selv om der mange der går i bad .den er meget hurtig oppe igen på grund af den lille vand mængte
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis