Fylde vand på gulvvarme

Hej med jer!

Jeg skal have fyldt lidt vand på mit gulvvarmeanlæg, da trykket efterhånden har sneget sig ned på lige under 1 bar (det er ikke faldet pludseligt men over laaang tid, så det er ikke fordi, at vandet fosser ud).

Jeg har ikke prøvet det før, men tror jeg har gennemskuet, hvor vandet skal ind henne (ved den lille røde pil). Så jeg har prøvet at sætte en vandslange på og fyre op for vandet, men der skal vist åbnes for et eller andet, for at vandet kan "løbe ind i systemet", da der i hvert fald ikke sker noget som helst.

Jeg er meget lidt gør-det-selv-mand, så jeg har ikke rigtig turdet skrue på noget, af frygt for at vandet bare begynder at pisse ud :-)

Håber der er en, der kan fortælle mig, hvor jeg skal skrue :-)

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af MADOlsen på 27-02-2015 08:35

Hej med jer!

Jeg har ikke prøvet det før, men tror jeg har gennemskuet, hvor vandet skal ind henne (ved den lille røde pil). Så jeg har prøvet at sætte en vandslange på og fyre op for vandet, men der skal vist åbnes for et eller andet, for at vandet kan "løbe ind i systemet", da der i hvert fald ikke sker noget som helst.

Jeg er meget lidt gør-det-selv-mand, så jeg har ikke rigtig turdet skrue på noget, af frygt for at vandet bare begynder at pisse ud :-)

Håber der er en, der kan fortælle mig, hvor jeg skal skrue :-)

 

 

Såvidt jeg kan se, er der en hane lidt til venstre for slangetilstutningen markeret med den røde pil. Når du har sat slangen på både vandhanen (lad lidt vand løbe ind i slangen, så den er fyldt) og på slangekoblingen ved den røde pil, lukker du opfor vandhanen. Dernæst åbner du ventilen ved slangekoblingen. Den skal måske kun åbnes en kvart omgang, der er lidt svært at se. Du kan så følge trykket på dit manometer. Når det viser 2 bar lukker du igen, og det er så det.

 

 


fase

Jeg mener det er den "aksel" der vender lige ned. Er det en firkant aksel, så skal den kun drejes 1/4 omgang. Men har du slangen på vandhane og tryk på, kan du let høre når der sker noget, og der kan ikke fise noget ud. Du har jo indirekte fjernvarme o kun 1 bar på. Så du behøver ikke at være så nervøs for det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så lykkedes det - det var jo faktisk slet ikke så svært, når bare man vidste, hvad man skulle gøre :-)

Jeg takker MANGE gange for hjælpen!!

Godt det lykkedes. Det er jo netop den tanke man nogen gange får her bag skærmen. " Hvor svært kan det være" men selvfølgelig er det let når man lige kan det. og næste gang er du ikke i tvivl.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis