Skifte glas i fransk dør

Et flyvende stykke legetøj (!) har forårsaget at vores franske dør har fået slået glasset i stykker. Øv.

/Henrik

Links til leverandører:

http://www.plastbutikken.dk/shop/klar-akryl-plexiglas-9335p.html

http://www.interglas.dk/3_mm_refleksfri_plexiglas_xt-p-1432.html

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener at det er en dum idé da "glasset" så ikke kan pudses uden at det meget nemt får ridser, men det må være en opvejning. Man kunne også overveje at bede børnene om ikke at kaste med tingene ;-)
Dykkerne skal slås igennem med en passende dyknagle, det er meget nemmere.

Jeg vil også klart fraråde plexiglas.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarene.

I stedet for plexiglas var hærdet glas måske et godt alternativ.

Mht dyknagle, ville du så slå dykkerne gennem hele sprossen, helt ned i selve døren? Lyder lidt voldsomt. Jeg havde forestillet mig at jeg måske kunne skære lidt omkring dykkerhovedet, nok til at få fat med en tang.
Når nu glasset er gået i stykker, kan det jo sådan set ikke gå værre med det. Så derfor behøver du ikke forsigtighed der.
Jeg plejer at sætte at sætte stemmejern el.lign. under liste i et hjørne af vinduet. Så kan listen tippes lidt ind. Stemmejern/lille koben fortsætter så langs liste og får den "listet" helt af. De fleste dykkere "kravle" så igennem, listen og skal trækkes ud bagefter. Hvis du slår dem igennem eller graver efter dem så får du et grimt krater. Når du får glasset ud kan du jo måle tykkelsen. 4 -5 mm glas er meget stærkere end 3 mm.
Du skal nok starte med "snydesprosser hvis de sidder i begge sider, og så skal du sikkert starte med den nederste glasliste. Den er skåret i smig på en lidt anden måde.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke en alm vinduesliste, det er en hel ramme der hænger sammen i et stykke.

Kan sagtens gøres med en dyknagle hvis man er lidt forsigtig, men ja, der kommer selvfølgelig nogle mindre huller som skal spartles eller ha acryl.

Du bør se efter om det er en hel ramme i begge sider.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også