Forhandle løn som tømrer, samt min. Løn?

Jeg har i lang tid gået og samlet mod til at gå ind og forhandle løn med chefen.
Men syntes det er utroligt svært at få det gjort?

Hvordan skal man gribe det hele an - og hvad mener i, er en anstændig timeløn som alm tømrer ?

Jeg er uddannet tømrer og har været i firmaet i 9 måneder. Efter svendebrevet i 2010, var jeg væk fra tømrermarkedet i 4 år, hvor jeg tog en HF, idræts højskole mm, men kom så tilbage i faget igen for ca 9 måneder siden. Så man kan ikke rigtig sige at jeg er en gammel rotte indenfor faget, hvilket stilte mig tilfreds med min nuværende startløn, da jeg kom ind i faget igen. Lønnen er på 160 kr i timen.

Arbejder med en hel del forskellige ting. Bliver sendt rundt på større projekter, spjældarbejde, forsikringsarbejde, boligforeningsarbejde mm. Så man kan sige at jeg er en "nem" medarbejder for chefen, da han ved jeg altid udføre det arbejde han har - uanset om det er stort eller småt - eller langt væk fra byen.

Mvh. Christian M

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hvis der er andre med samme uddannelse og samme arbejdsopgaver i firmaet, er der ofte en linje i lønstørrelse. sagt på en anden måde, hvad får dine kollegaer.

Men generelt mener jeg at udlærte håndværkere får "lidt mere"

Du taler vel med ham næsten hver dag, så kan du jo komme ind på at du mener at det er tid for at snakke noget lønstigning.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 26-02-2015 22:30
<p>hvis der er andre med samme uddannelse og samme arbejdsopgaver i firmaet, er der ofte en linje i lønstørrelse. sagt på en anden måde, hvad får dine kollegaer.</p>

<p>Men generelt mener jeg at udlærte håndværkere får "lidt mere"</p>