Opvaskemaskine tømmer ikke vandet

Jeg har en blomberg opvaskemaskine (denne) og den er nu begyndt at lade vandet stå efter programmet er færdigkørt.

Jeg har tømt vandet af med en slange og ned i en balje, og kan derefter starte den igen. 

Forsøger jeg at starte den uden at jeg tømmer vandet af, står den og brummer.

Har læst at det kan være en god idé at:

  1. - Rens niveaukontrol og eventuelle slanger og se om det afhjælper problemet
  2. - Tjekke at pumpevingen kan dreje rundt

 Men hvordan kommer jeg ned til pumpen og tjekker at den kan dreje, gøres det fra "sumpen" eller skal jeg ned i sokkelhøjde for at have fat? 

Og hvor finder jeg normalt niveaukontrollen, er det en af de dutter man kan se på nedestående billeder?

Jeg har taget et par billeder af maskinen nede i "sumpen". 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige her i eftermiddag rodet med vores egen med det samme problem, dog en Bosch, men ligner den der utrolig meget.
Den kunne heller ikke pumpe ud og kom op med fejl 25.
Der sidder formentlig en lille plastic clips som du kan hive op, og så kan du få fingrene ind og rotere med pumpen og få løsnet evt. skidt.
Det gjorde min hustru, der har lidt mindre fingre end jeg! . Samle den igen og så kørte den i hvert fald en prøvetur. Nu må vi se her til aften om det fortsætter!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis ikke KTM`s udmærkede råd virker , så må du ind under maskinen. Enten ved at tage sideplader af, eller den lille front forneden. Den kan ofte ses når du tipper lågen ned. Jeg kender ikke præcis denne model. Men det er næsten sikkert at det er en lille ting der sidder på tværs i pumpen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Operationen lykkedes. Patienten overlevede.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis