Gulvevarme termostat placering bag toilet cisterne

Jeg har en gulvvarme termostat som er placeret uhensigtsmæssig under beslag fra cisternen.

Toilettet kan ikke flyttes og der ikke muligt at få højere på pga en vindueskarm.

Så spørgsmålet er om det er muligt at ændre rørføringen, så man evt kunne vende termostaten 45 grader ned?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Thomas78 på 26-02-2015 19:59

Jeg har en gulvvarme termostat som er placeret uhensigtsmæssig under beslag fra cisternen.

Toilettet kan ikke flyttes og der ikke muligt at få højere på pga en vindueskarm.

Så spørgsmålet er om det er muligt at ændre rørføringen, så man evt kunne vende termostaten 45 grader ned?

 

Kunne du bruge en drejning på 90 grd, kan du flytte pibevinklen på tilslutningen til PEX røret over som tilslutning til din ventil. Intet materialeforbrug kun lidt tidsforbrug.

 

 


fase
Som S. Fabrin siger... Men hvorfor har du thermostaten lukket inde i den kasse som bliver lukket? Den burde da føres ud, så man kan regulere den og den kan regulere efter rumtemperaturen som påvirkes af døre/vinduer/trafik. Ikke "kassetemperaturen".
Den er lukket inde i en kasse for at gemme den væk og så det Faktum at det er en FJVR ventil som regulere efter retur temperaturen på vandet og IKKE luften.... Ergo ingen betydning om den er gemt væk eller synlig den bliver ikke påvirket af hverken åbne vinduer eller luft temperatur :-).
Skrevet af mfrost på 27-02-2015 12:28
Den er lukket inde i en kasse for at gemme den væk og så det Faktum at det er en FJVR ventil som regulere efter retur temperaturen på vandet og IKKE luften.... Ergo ingen betydning om den er gemt væk eller synlig den bliver ikke påvirket af hverken åbne vinduer eller luft temperatur :-).

Så blev jeg det kolgere :-)

 

 

Inden jeg begynder, skal jeg lige være sikker på at jeg har forstået det.

Så det svarer til at dreje pipevinklen 90 grader mod højre og dreje det andet stykke 90 grader mod venstre.

Så det blver sådan her?

 

Det er nok ca. sådan der menes. Men du bør skille det ad, så er det lettere at se hvordan det kan sidde. og samlinger bliver tætte.
Jeg ville godt nok aldrig lave de samlinger og ventil gemt inde i kassen/muren

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis