Telefon montering

Jeg har fra et eksisterende telefonstik ført telefonforbindelsen videre til ekstra telefonstik via en almindelig 2-polet ledning. Er det i orden, eller ville det havet givet en bedre forbindelse at anvende et rigtigt telefon-installationskabel? (Min kone synes, at der af og til er "ekko" i røret).


Poul E
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ekkoet kommer nu nok fra modpartens telefon, så det kan du ikke fjerne ved .........

I prinsippet bør der også være jord med ledningen, noget man ser vist stort på det i dag. Det vil så kræve 3 ledere og det tvivler jeg på du har i det nuværende kabel.

I øvrigt koster det runde telefonkabel vist mindre end en alm ringeledning.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for dit hurtige svar, der bekræfter mig i, at jeg ikke har gjort noget helt forkert. Jeg ved ikke, hvorfor min kone oplever ekko i form af "at høre sin egen stemme i røret". Jeg selv synes, at forbindelsen er OK. Den almindelige 2-polede ledning har jeg selv loddet til telefonkablet, men det skulle vel heller ikke give anledning til problemer?

Poul E
Skrevet af Poul E på 26-02-2015 20:38
Mange tak for dit hurtige svar, der bekræfter mig i, at jeg ikke har gjort noget helt forkert. Jeg ved ikke, hvorfor min kone oplever ekko i form af "at høre sin egen stemme i røret". Jeg selv synes, at forbindelsen er OK. Den almindelige 2-polede ledning har jeg selv loddet til telefonkablet, men det skulle vel heller ikke give anledning til problemer?

Det at høre sin egen stemmesom et ekko har jeg oplevet ved IP telefoni. Det kan du ikke gøre noget ved. Det eneste du måske burde have gjort, er at bruge telefonledning i stedet for almindelig 2 leder ledning. Grunden er at telefonledning er snoet i stedet for at ligge parallel, men jeg tror ikke det har nogen synderlig effekt på ekkeoet. Det med ekkoet kunne kalde lidt på smilet .

 

 

 


fase
Den snoede ledning er for at dæmpe støjpåvirkning (elektrisk og magnetisk) det hjælper sikkert ikke på ekko.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis