Tørrede græskar!

Hej,

Jeg er Art Designer og har fundet stor interesse for Gourd Art (dansk: tørrede græskar) som arbejdsmateriale. Dog ser det ud til, at det er meget svært at finde gærskar som ER tørrede og "klar" til videre forarbejdning i DK.

Er der måske nogen der ved om de bliver produceret nogle steder i DK...og hvor man evt. kan købe græskar der ER færdig-tørrede?

På forhånd tak :-)

Dbh

Ulf

Ulf
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja, nu er det jo Lav Det Selv, undskyld kunne ikke dy mig. 

Kender ingen steder du kan kan skaffe den vare her i landet. Men på rundtur med Google faldt jeg over denne avisartikkel: http://www.gudenaadalensavis.dk/def...mp;id=7145  Måske en henvendelse til græskargartneren kunne fremskaffe enten græskar eller fiduser til videre udforskning.  

PS. Tørrede hele græskar syntes at være et Amerikansk fænomen efter salgsstederne og dømme.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svar Leif - ja, men materialer skal der jo til når man "Laver det selv" ;-) - Exactly...det ser nemlig ikke ud til at det er et udbredt fænomen i DK og Europa...hvilket også blot skærper min interesse for at beskæftige mig med det kunstnerisk :-)

Ulf
De kan vel tørres. http://www.ep-engros.dk/pyntegraeskar
Skrevet af Basher på 26-02-2015 14:03
Tak for svar Leif - ja, men materialer skal der jo til når man "Laver det selv" ;-) - Exactly...det ser nemlig ikke ud til at det er et udbredt fænomen i DK og Europa...hvilket også blot skærper min interesse for at beskæftige mig med det kunstnerisk :-)

Det er sikkert ikke helt udelukket, noget sådanne også kan gå hen og blive moderne i lille DK. Prøv bare og se med halloen græskar eller hwanss de nu hedder. 

Pøj pøj med .......  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis